مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی عنوان کرد؛

حفظ کرامت و هویت‌بخشی به دختران، مهمترین رهاورد اسلام و انقلاب اسلامی

بیرجند (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت حفظ کرامت و هویت‌بخشی به بانوان و دختران مسلمان مهمترین رهاورد اسلام است، که درنظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، این مهم احیاشده و این نقطه تمایز انقلاب اسلامی با دیگر کشورها است.

کد مطلب: ۱۳۷۳۸۳۳
لینک کوتاه کپی شد
حفظ کرامت و هویت‌بخشی به دختران، مهمترین رهاورد اسلام و انقلاب اسلامی

سید علیرضا موسوی نژاد در آیین تجلیل از دختران شاغل در این اداره کل، که در سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه«س» برگزار شد، اظهار کرد: همان‌طورکه امام فرمودند:«اگر زنان نبودند نهضت هم نبود»این صراحت امام از جایگاه زن، حکایت از نقش اساسی در سرنوشت نهضت می‌دهد.

وی، با بیان این مطلب که انقلاب دستاوردهای بسیاری را برای زنان و هویت آنان داشت، عنوان کرد: امنیت و سلامت جامعه در سایه سلامت روح، فکر و جسم زنان است و برای رسیدن به این مهم، باید دختران نقش و جایگاهشان را دریابند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از دختران به عنوان رحمت و نعمات الهی یاد کرد و ابراز داشت: برای داشتن جامعه ای توانمند لازم است نقش زنان بیشتر درک و به آن توجه شود.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، اضافه کرد: نه تنها هیچ تفاوتی میان زن و مرد در کسب علوم بشری و معارف الهی وجود ندارد بلکه در بسیاری از زمینه‌های معنوی پیشگامی از آنِ بانوان است و اسلام به کرامت ذاتی زنان قائل است.

به گفته موسوی نژاد، جامعه‌ بشری هنگامی می تواند نسبت به مسأله‌ زن و رابطه‌ زن و مرد، به سلامت و کمال مطلوب دست یابد،که دیدگاه‌های اسلام را بدون کم و زیاد و بدون افراط و تفریط درک کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار