معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز در گفت و گو با پانا:

خبرگزاری پانا از ظرفیت جریان‌سازی رسانه‌ای بالایی برخوردار است

البرز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز عنوان کرد خبرگزاری پانا از ظرفیت جریان‌سازی رسانه‌ای بالایی برخوردار است.

کد مطلب: ۱۳۷۳۲۷۲
لینک کوتاه کپی شد
خبرگزاری پانا از ظرفیت جریان‌سازی رسانه‌ای بالایی برخوردار است

سردار فتح الهی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز در گفت و گو با پانا عنوان کرد: «از محورهای اصلی ما در طی چند روز اخیر ایجاد موضوع برای بهتر اندیشیدن خبرنگاران در موضوعات مختلف است. باید اولویت های اصلی نظام را در سبد ذهنی دانش آموزان قرار دهیم و همچنین برای دانش آموزان خبرنگار اولویت بندی ایجاد کنیم تا بتوانند براساس آن اولویت بندی عمل کنند زیرا خبرگزاری پانا از ظرفیت جریان سازی رسانه ای بالایی برخوردار است.»

وی افزود: «نسل جوان نباید تحت تاثیر تبلیغات شبکه های معاند قرار گیرند، چرا که دشمن همواره در جهت از بین بردن اعتماد مردم نسبت به نظام و حکومت است که در این خصوص تلاش های فراوانی انجام می دهند. هم اکنون دشمن روی مهم ترین سرمایه های کشور که دانش آموزان و آینده سازان ایران اسلامی هستند سرمایه گذاری کرده است. خبرگزاری پانا به عنوان یک ظرفیت بزرگ دانش آموزی باید در کنار همه تشکل ها و همه فرآیند تعلیم و تربیت قرار بگیرد. باید توجه داشت انقلاب ما انقلاب فرهنگی بوده است و جنگی که در حال حاضر درگیر آن هستیم، یک جنگ فرهنگی است. بنابراین یک ظرفیت عظیم فرهنگی، دانش آموزان هستند و یکی از ظرفیت های بزرگ تشکل ها است که در دل آن خبرگزاری پانا می تواند بسیار مؤثر باشد.»

فتح الهی اضافه کرد: «اگر دانش آموزان با راهنمایی هایی که توسط معلمین صورت می گیرد با محتوای غنی تربیت اسلامی آشنا شوند، در برابر هجمه های غرب مقاوم خواهند بود و هیج هجمه ای نمی تواند به این دانش آموزان آسیب وارد کند. باید با پویایی،ایجاد نشاط و حرکت انقلابی نوجوانانمان را از دام های فضای مجازی که دشمن ایجاد کرده نجات دهیم. بنابراین کسانی که تاثیر فرهنگی بر دانش آموزان و نسل نوجوان دارند، به عنوان مربی تلقی می شوند و مربی خوب کسی است که بیشتر از اینکه بخواهد با گفتارش تربیت کند، با رفتارش اثرگذار است و تقدیر از این افراد می‌تواند جایگاه تربیت و تربیت محوری را ارتقا دهد.»

وی در ادامه اظهار کرد: «تربیت اجتماعی و سیاسی دانش آموزان از محورهای اصلی سازمان دانش آموزی است. باید دانش آموزان را در اتمسفر نظام سیاسی و فرهنگی که مقام معظم رهبری برای جامعه قرار داده است راهنمایی کنیم. دنیای امروز دنیای رسانه است و تمام ظرفیت ها در همه عرصه ها و ساحت ها از طریق رسانه مخابره می شوند و تئوری دهکده جهانی به واسطه همین فعالیت های گسترده رسانه ای، مطرح شده است.»

معاون پرورشی و فرهنگی استان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جنگ ترکیبی افزود: «جنگ ترکیبی امروز، جنگ رسانه است، جنگ اندیشه ها و افکار است و این پیام به ما القا می شود که در حوزه تعلیم و تربیت در حوزه رسانه می بایست اقدامات موثری انجام شود.»

فتح الهی با بیان اینکه هر حکومتی در تلاش است که اندیشه خود را به صورت ساختار قالب معرفی کند‌، بر ارتباط عمیق میان تعلیم و تربیت و رسانه تاکید کرد و گفت: «رسانه امروز بر پایه و اساس تعلیم و تربیت است و برای تحقق نظام تربیتی اسلام و تمدن نوین اسلامی مطرح شده در گام دوم انقلاب اسلامی، باید توجه داشت برای بسترسازی آن، قطعا رسانه است که نقش مؤثری دارد.»

وی در پایان سازمان دانش آموزی را بازوی اجرایی معاونت فرهنگی و پرورشی در استان دانست و اظهار کرد: «کارسازی اجرایی همه فعالیت ها در حوزه اجرا را سازمان دانش آموزی باید پوشش دهد. یکی از رسالت‌های مهم سازمان دانش‌آموزی اجتماعی کردن دانش‌آموزان است، زیرا دانش‌آموزان روند اجتماعی‌ شدن را از طریق چنین برنامه‌هایی یاد می‌گیرند. باید با پویایی، ایجاد نشاط و حرکت انقلابی نوجوانانمان را از دام های فضای مجازی که دشمن ایجاد کرده نجات دهیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار