در جلسه شورای شهر تهران صورت گرفت؛

تصویب اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی آتش‌نشانی

تهران (پانا) - با رأی اکثریت اعضای شورای شهر تهران، مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی سازمان آتش‌نشانی و ایمنی شهرداری اصلاح شد.

کد مطلب: ۱۳۷۱۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد
تصویب اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی آتش‌نشانی

در یکصد و چهل و هفتمین جلسه شورای ششم، طرح مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی سازمان آتش نشانی برای بررسی و اصلاح مواردی از آن روی میز شورا قرار گرفت.

محمد آخوندی، عضو شورای شهر تهران در توضیح این دستور کار صحن علنی اظهار کرد: پیرو نامه ای که از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها به وزارت کشور و از سوی وزارت کشور به شورای شهر ارسال شد موضوعی که مورد مصوبه قبلی شورا در این خصوص بوده مبنی بر این است که عبارت بهای خدمات ایمنی و آتش نشانی جایگزین عبارت بهای خدمات ایمنی شود اما با توجه به ابلاغیه وزارت کشور که بر این موضوع "خدمات صرفا در ازای ارائه خدمت مستقیم‌باشد" صراحت دارد منوط به اینکه باید این موضوع در متن مصوبه لحاظ شود از این رو متن اصلاحیه با این مضمون که " به شهرداری تهران اجازه داده می شود که از ابتدای سال ۱۴۰۲صرفا در صورت ارائه خدمات مستقیم نسبت به اخذ خدمات ایمنی و آتش نشانی بر اساس درخواست اشخاص حقیقی و حقوقی اقدام ‌نماید" تغییر پیدا کرد.

وی در خصوص اصلاحیه دوم‌ نیز افزود: در بخش درخواست خدمات از سوی اشخاص "حقیقی" و "حقوقی" تکلیفی است که از سوی وزارت کشور تاکید شده بود که در مصوبه ما دیده نشده بود.

در ادامه احمد صادقی عضو شورای شهر تهران نیز در توضیحی اظهار کرد: یکی از ایرادات قانون درآمدهای پایدار که وارد است موضوعی است که به بخش دریافت بهای خدمات اطلاق شده و این مقوله متاسفانه به کلیه دریافت بهای خدمات تعمیم داده شده است از این رو اگر بهای خدمات به اشخاص حقیقی و حقوقی الصاق شود عملا اثربخشی ارائه خدمات فنی و دریافت بای خدمت به نحوی منتفی تلقی می شود و بایستی این موضوع باید در مجامع بالاتری چون شورای عالی استانها بررسی دقیق تر شود و عبارت اشخاص حقیقی و حقوقی باید از مصوبه حذف شود.

پرویز سروری نایب رییس شورای شهر تهران نیز در طرح سوالی عنوان کرد: سوال اینجاست که اگر اشخاص حقیقی و حقوقی در خواست خدمات نکنند چه اتفاقی می افتد؟ آیا موضوع ایمنی باید بر اساس درخواست آنها باشد؟ اما موضوع این است که شاید به دلیل وجود هزینه هایی که امکان دارد برای هر شخص حقیقی و حقوقی مترتب شود درخواستی نیز ثبت نشود از این رو باید این موضوع اصلاح شده و موضوع ایمنی تحت شعاع این مصوبه قرار نگیرد.

مهدی چمران رییس شورای شهر نیز پس از استماع اعضای شورا در خصوص مصوبه بهای خدمات کارشناسی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری عبارت "خدمات فنی" را نیز به جمله افزوده شود تا تداخلی در امر ارائه خدمات ایمنی آتش نشانی در سوانح و حوادث رخ ندهد.

بر این اساس طرح اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی سازمان آتش نشانی پس از بررسی اعضا و استماع گزارش کمیسیون تخصصی برنامه و بودجه شورا با 15 رای به تصویب رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار