استاندار تهران:

ایجاد اشتغال پایدار متناسب با کارکردهای زیست بوم تهران نیازمند کار پژوهشی است

تهران (پانا) - استاندار تهران بر لزوم آینده‌پژوهی در حوزه اشتغال پایدارتاکید کرد و بهار سرمایه‌گذاری را در داخل جمهوری اسلامی ایران دانست.

کد مطلب: ۱۳۷۱۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد اشتغال پایدار متناسب با کارکردهای زیست بوم تهران نیازمند کار پژوهشی است

به گزارش استانداری تهران؛ کارگروه تخصصی اشتغال استان با حضور سید صولت مرتضوی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، علیرضا فخاری استاندار تهران، محمد علی‌مهری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، ویس کرمی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران، فرمانداران و دیگر مسئولان برگزار شد.

فخاری در این جلسه با اشاره به لزوم تناسب اشتغال با شناوری جمعیت اظهار داشت: تمرکززدایی به عنوان شعار اصلی انقلاب اسلامی به منظور ایجاد فرصت در خارج از مرکز زبان‌زد بوده که باید برای تحقق آن تلاش کرد.

وی افزود: ۴۰ درصد تولید ناخالص ملی کشور و بیشتر از ۵۰ درصد حوزه های مالیاتی در تهران تامین می‌شود که این امر ناخودآگاه سبب جذب نیروی کار به سمت تهران می‌شود.

استاندار تهران عنوان کرد: برای ایجاد تعادل در زمینه اشتغال و جغرافیا باید اقدامات اساسی انجام دهیم و برنامه‌ای مبتنی بر تمرکز جغرافیا و زیست بوم شغلی تنظیم شود.

فخاری سپس به لزوم آینده پژوهی در حوزه اشتغال اشاره کرد و افزود: ایجاد اشتغال پایدار متناسب با کارکردهای زیست بوم تهران نیازمند کار پژوهشی می‌باشد.

وی بیان کرد: ابلاغ دیرهنگام تسهیلات بانکی از جمله تبصره ۱۶ و ۱۸ از مشکلات حوزه اشتغال است که نیازمند دقت نظر می‌باشد از سوی دیگر توجه به شبکه کارآفرینی در قالب شرکت‌های استارتاپی و دانش‌بنیان می تواند به ایجاد اشتغال کمک کند.

استاندار تهران ادامه داد: ظرفیت‌های جغرافیایی متناسب با محیط استان باید شناسایی شود، ضمن اینکه با اعتمادآفرینی و ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری نیز می توان ظرفیت‌های خوبی در حوزه اشتغال ایجاد کرد.

فخاری با تاکید بر لزوم حذف فرآیندهای زائد و فساد در حوزه اشتغال اظهار داشت: بهار سرمایه‌گذاری در داخل جمهوری اسلامی ایران است، چراکه ظرفیت ها، قوانین، مقررات و هزینه تمام شده تولید در ایران بهترین شرایط را نسبت به کشورهای منطقه دارد اما فرآیندهای دست و پاگیر باعث شده که نتوانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار