مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد:

رونمایی رسمی از فرآیند اجرای طرح ارزش مالکانه تا پایان اردیبهشت

تهران (پانا) - مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در راستای سیاست شفاف‌سازی و تعاملات راهبردی به صورت زنده در شبکه شاد در مورد اهم برنامه‌ها و اقدامات این موسسه با فرهنگیان گفت‌وگو کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۱۲۹۹
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی رسمی از فرآیند اجرای طرح ارزش مالکانه تا پایان اردیبهشت

به گزارش روابط عمومی موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان؛ حمیدرضا نجف‌پورکردی در گفت‌وگوی زنده شبکه شاد ضمن گرامیدشت هفته معلم و یاد استاد شهید مرتضی مطهری بیان کرد: معلمان به فرموده امام(ره) نقش انبیایی در جامعه دارند و شمع وجودی‌شان می‌سوزد و به جامعه نورانیت می‌بخشد.

وی ادامه داد: از زمانی که در مجموعه وزارت آموزش و پرورش و صندوق ذخیره فرهنگیان عهده‌دار فعالیت شدم با همراهی هلدینگ‌ها و شرکت‌ها به شناخت مسائل و چالش‌های مربوط به موسسه پرداخته، مسائل را احصا کردیم و در مسیر بهره‌وری برنامه‌هایی را پیش‌بینی کردیم.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به برخی اقدامات برجسته حدود یک سال اخیر دوره فعالیت خود در این موسسه بیان کرد: صندوق ذخیره به دلیل مسائل محیطی با چالش‌های سنگینی مواجه بود که البته در شرایط کنونی هم کم و بیش با چالش‌هایی چون موضوع سودآوری و دیگر مجموعه مسائل درهم‌تنیده مواجه هستیم که اقدامات زیرساختی در این موارد اندیشیدیم.

وی یکی از مطالبات برجسته فرهنگیان در تمام نظرسنجی‌ها را تعیین تکلیف ارزش مالکانه عنوان کرد و گفت: امروز این وعده بعد از 12 سال پاسخ داده شد و برای تحقق این مطالبه، کارگروه ویژه‌ای از استادان برجسته کشور در حوزه اقتصاد کلان و عزیزانی در مجلس تشکیل و کار کارشناسی علمی طی 5-6 ماه با دقت بالایی انجام دادیم.

نجف‌پور کردی تصریح کرد: اواخر اردیبهشت امسال از آغاز فرآیند اجرایی طرح ارزش مالکانه رونمایی می‌کنیم؛ البته در هفته معلم با سفر قم برای آغاز فرآیند رسمی این طرح به محضر حضرت فاطمه معصومه(س) رسیده و از ایشان استمداد طلبیدیم.

احصای فرمول‌های محاسباتی ارزش مالکانه با همکاری متخصصان بازار سرمایه

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به اینکه ابعاد مختلف این طرح در چند بخش اجرایی می‌شود، اظهار کرد: فرمول‌های محاسباتی کار با همت و همراهی نخبگان حوزه بازار سرمایه احصا شد و به این ترتیب تمام افرادی که طی حدود 27 سال فعالیت این موسسه گردش مالی دارند، مشمول این طرح می‌شوند.

وی افزود: در روند اجرای طرح ارزش مالکانه سهم هر معلم از کیک بزرگ دارایی‌ها موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان و ماندگاری وجوه او براساس قواعد مدیریت مالی مشخص شده و هر فرهنگی به اندازه جریانات مالی و مانده وجوه در کل صندوق سهمش مشخص و تقدیم می‌شود که پیچیده‌ترین گام اجرای ارزش مالکانه همین بخش است.

نجف‌پورکردی با بیان اینکه در طرح ارزش مالکانه کل دارایی موسسه شامل 60 شرکت و هلدینگ زیرمجموعه مشخص می‌شود، گفت: فرآیند ورود تمام هلدینگ‌ها و شرکت‌ها یک تا 2 سال طول می‌کشد تا بعد از چنین اقدامی سهم هر معلم از مجموعه کیک دارایی هر معلم سهمی به خودش اختصاص دهد.

تعیین تکلیف ارزش ریالی سهام واگذار شده به فرهنگیان

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان درباره ارزش ریالی سهام واگذار شده به معلمان مشمول گفت: در این مورد آنچه در محیط غیررسمی گفته شده، رد می‌کنیم و هر فرهنگی و بعد از بورسی شدن تمام دارایی‌های موسسه حداکثر تا 50 میلیون تومان معادل 500 میلیون ریال براساس گردش مالی و فرمول‌های در نظر گرفته شده دریافت خواهد کرد.

وی افزود: در گام اولیه شروع کار هم برآورد ما این است که حدود یک میلیون تومان در قالب سهام تقدیم فرهنگیان معزز کنیم ممکن است که البته این رقم میانگین است و ممکن کمتر یا بیشتر از این عدد دریافتی داشته باشیم.

نجف‌پورکردی با اشاره به اینکه بورسی شدن شرکت‌ها و واگذاری سهام آن به فرهنگیان به تدریج در حال انجام است و تمام تلاش این است از هر شرکت سهمی را تقدیم فرهنگیان عضو کنیم، گفت: تمام افرادی که سابقه عضویت در موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان را داشته‌اند و حتی افراد بازخریدی، انصرافی و فوتی مشمول این طرح هستند.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان بر مدیریت سهام بعد از واگذاری به فرهنگیان تاکید و اظهار کرد: توصیه می‌کنیم فرهنگیان سهامدار مدیریت بازار سهم داشته باشند؛ هرچند که در این موضوع آن‌ها مخیر هستند و مدیریت سهام به صیانت از دارایی آن‌ها کمک می‌کند.

گام‌های بلند در مسیر احیای بانک سرمایه

وی افزود: در مسیر احیای بانک سرمایه گام‌های بزرگی برداشته شد ناترازی‌های زیادی وجود داشت، بدهی به دولت و مطالبات چند هزار میلیارد تومانی داشتیم که این مسائل رفع شد.

نجف‌پور کردی با اشاره به تخصیص نیافتن تعهدات دولت به موسسه بیان کرد: در این زمینه هم تلاش‌هایی داشتیم تا برای فرهنگیان آورده داشته باشیم.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: در حوزه حکمرانی شرکتی و نظام راهبردی هم ستاد صندوق ذخیره نقش سیاستگذار داشت و مجموعه هلدینگ‌ها و شرکت‌ها پاسخگو بودند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مطالبات فرهنگیان از موسسه در مورد فرایند انتصابات بود که با سیاستگذاری‌های انجام‌شده در شرایط کنونی 44 درصد انتصابات از جامعه معزز فرهنگیان و خانواده‌های آنان است.

نجف‌پور کردی ادامه داد: 1000 فقره پرونده حقوقی به ارزش 17 هزار میلیارد تومان در موسسه داشتیم که یکایک آن‌ها تعیین تکلیف شدند.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان توجه به ماهیت حقوقی موسسه و تعاملات راهبردی با اجزای حاکمیت را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و گفت: این موضوع با ملاحظه احقاق حقوق معلمان مورد توجه جدی قرار گرفت تا در کلان منافع معلمان و اعضای صندوق محقق شود.

وی اضافه کرد: در حوزه حکمرانی شرکتی نظام راهبردی و راهبردی، ستاد موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان نقش سیاستگذار داشت و مجموعه هلدینگ‌ها و شرکت‌ها پاسخگو بودند.

نجف‌پور کردی اظهار کرد: آرزو داریم با همراهی عالمانه و مشفقانه معلمان معزز گام‌هایی بزرگ برای آنان برداریم.

این گفت‌وگوی زنده در لحظات اولیه 12 هزار بازدیدکننده داشته که در ادامه تعداد مخاطبان به حدود 800 هزار نفر بالغ شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار