شناسایی عامل کلاهبرداری با ترفند رسید‌ساز جعلی در خراسان جنوبی

بیرجند (پانا) - رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی از شناسایی فردی که از طریق رسید‌ساز جعلی از افراد متعددی در فضای مجازی استان کلاهبرداری کرده ‌بود، خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۷۰۷۲۳
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی عامل کلاهبرداری با ترفند رسید‌ساز جعلی در خراسان جنوبی

سرهنگ قدرت الوانی در تشریح این خبر اظهار کرد: تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و با ارائه شکوائیه اعلام داشتند در یکی از سایت‌های آگهی ‌محور اقدام به ثبت آگهی فروش کالا نموده‌اند که فردی ناشناس به آنان پیام داده و درخواست خرید کالا را نموده است و از طریق شبکه‌های اجتماعی رسید واریز وجه را برای فروشندگان ارسال کرده است.

وی بیان داشت: افراد نیز کالا را از طریق خودروی اسنپ که از سوی خریدار هماهنگ شده بود، برای وی ارسال کرده، در ادامه مالبختگان پس از بررسی حساب بانکی‌شان متوجه شده‌اند هیچ‌گونه وجهی به حسابشان واریز نگردیده و رسید ارسالی جعلی بوده است.

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی افزود: به‌منظور رسیدگی به شکایت این شهروندان بزه‌دیده و احقاق‌حق آنان، بلافاصله کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار‌داده و پرونده اولیه در این خصوص تشکیل شد.

سرهنگ الوانی تصریح کرد: با اقدامات تخصصی و فنی انجام شده توسط کارشناسان پلیس فتا و استخراج مستندات و ادله دیجیتال لازم، فرد کلاهبردار، شناسایی شد و پس از هماهنگی مقام قضائی متهم به پلیس فتا احضار و کالاها نیز به شاکیان برگشت‌ داده‌ شد، بنابراین پرونده ای در این خصوص تشکیل و به مراجع قضائی ارسال شد.

وی تاکید کرد: کاربران فضای مجازی از هرگونه اعتماد بیجا به افراد ناشناس در فضای مجازی جدا خودداری کرده و در هنگام فروش کالا ابتدا حساب بانکی خود را چک کرده و درصورت اختلال در سامانه پیامکی حتما موجودی حساب خود را از طریق اینترنت‌ بانک، دستگاه‌های خود‌پرداز یا کارتخوان بررسی و پس از حصول اطمینان از واریز وجه، کالای مربوطه را برای خریدار ارسال کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار