در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

جزئیات اجرای طرح ملی دادرس؛ 9 هزار دوره آموزشی امدادی در مدارس برگزار شد

تهران (پانا) - یازدهمین دوره طرح ملی دادرس در مدارس کشور برگزار شد و به گفته رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در این دوره 9 هزار دوره آموزشی امدادی به ‌صورت حضوری و مجازی در مدارس کشور برگزار شده است.

کد مطلب: ۱۳۷۰۶۶۰
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات اجرای طرح ملی دادرس؛ 9 هزار دوره آموزشی امدادی در مدارس برگزار شد

دادرس مخفف «دانش‌آموزان آماده در روزهای سخت» است که در این طرح تلاش می‌شود که افراد داوطلب مهارت‌های تخصصی به‌دست بیاورند تا بتوانند به دیگران امدادرسانی کنند یا آنچه آموزش دیده‌اند به‌صورت حرفه‌ای به دیگران بیاموزند. هدف از اجرای طرح دادرس در جمعیت هلال‌احمر، تربیت امدادگر در هر خانواده است تا در زمان وقوع حوادث در کمترین زمان، بهترین اقدام انجام شود.

پیش‌بینی جمعیت هلال‌احمر است که یک میلیون و 400 هزار دانش‌آموز، هر سال، از آموزش‌های همگانی بهره‌مند شوند. این اما همه هدف نیست، نزدیک به 10 درصد از دانش‌آموزان کشور، با این طرح، تحت آموزش‌های همگانی امداد و کمک‌های اولیه قرار می‌گیرند. در کنار آن هم از دانش‌آموزان آموزش‌دیده برای آموزش سایر دانش‌آموزان استفاده می‌شود؛ در این طرح اما هر یک از مربیان 112 دانش‌آموز علاقه‌مند را شناسایی و به عضویت جمعیت هلال‌احمر در خواهند آورد و دانش‌آموزان تازه عضو شده نیز سال آینده تحت آموزش‌های تکمیلی قرار می‌گیرند تا توانایی آموزش کمک‌های اولیه و مواجه با مخاطرات را به همتایان خود، یعنی دیگر دانش‌آموزان مدارس آموزش دهند. امسال مربیان آموزش همگانی نقش راهبر را برعهده داشتند و در مرحله بعد هر کدام از دانش‌آموزان در تیم‌های 112 نفره به عنوان سفیران آموزشی هلال احمر فعال می‌شوند.

سید هاشم حسینی‌المدنی، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اجرای طرح ملی دادرس به پانا گفت: «یازدهمین دوره طرح دادرس به پایان رسید و در این دوره 112 هزار دانش‌آموز طرح دادرس شرکت کردند.»

به گفته وی، تا نیمه اردیبهشت امسال بیش از ۹ هزار دوره آموزشی به صورت حضوری و مجازی در مدارس کشور برگزار شد.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: «از هر مدرسه، یک تیم، به عنوان نماینده برای شرکت در المپیاد دانش‌آموزی طرح دادرس در شعب سازمان جوانان در سطح شهرستان‌های سراسر کشور، شرکت کردند و پس از پایان طرح دادرس، المپیاد دانش‌آموزی در شهرستان‌های کشور و در سطح شهرستان، برگزار شد که برگزیدگان در رقابت کشوری شرکت می‌کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار