هنوز هم می شود با 1 میلیارد تومان در شمال ویلا خرید؟

تهران (پانا) - در روزهایی که خرید ملک تبدیل به رؤیا شده است هنوز در روستاها و حاشیه‌های شهرهای شمالی امکان سرمایه‌گذاری 1 میلیارد تومانی برای خرید ملک وجود دارد.

کد مطلب: ۱۳۶۹۹۷۳
لینک کوتاه کپی شد
هنوز هم می شود با 1 میلیارد تومان در شمال ویلا خرید؟

بعد از عبور از کرونا بسیاری از کارشناسان حوزه مسکن امید داشتند که بازار خریدوفروش جان تازه‌ای بگیرد اما کسی فکر نمی‌کرد که تورم این‌گونه بازار مسکن را دچار رکود کند.

در سال‌های اخیر افزایش بی‌رویه و جهشی قیمت ملک در پایتخت و شهرهای بزرگ باعث شده که بازار خریدوفروش ملک و ویلا در شهرهای شمالی هم تحت تأثیر این موضوع دچار رکود بی‌سابقه‌ای شود.

دلیل رکود معامله ملک در شمال کشور این است که دیگر خریداران بودجه مالی متناسب باقیمت‌های افزایش‌یافته جدید را ندارند هرچند همچنان یکی از جدی‌ترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه ملک به‌حساب می‌آید.

بررسی‌های پانا نشان می‌دهد که با سرمایه 1 میلیارد تومانی در شهرهای ساحلی و مراکز شهرهای شمالی امکان خرید ملک وجود ندارد اما روستاها و شهرهای حاشیه‌ای هنوز آن جهش قیمتی ملک را با شدت شهرهای دیگر تجربه نکرده‌اند و با این سرمایه امکان خرید ملک در آن مکان‌ها وجود دارد. سال ساخت این نوع خانه‌ها عموما مربوط به دهه 90 و پیش از آن است و عموما نیاز به بازسازی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار