آیین تقدیر از 159 معلم نمونه استان قم برگزار شد

قم(پانا)- آیین تقدیر از 159 مدیر، معلم و مبلغ نمونه استان قم با حضور مسئولان کشوری و استانی، شب گذشته در تالار مرکزی شهر قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۶۹۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد
آیین تقدیر از 159 معلم نمونه استان قم برگزار شد

آیین تقدیر از 159 مدیر، معلم و مبلغ نمونه مدارس استان قم با حضور حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، دست اندرکاران و پیشکسوتان آموزش و پرورش در تالار مرکزی شهر قم برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در سخنانی با اشاره به اینکه معلمان، به لحاظ اثربخشی کلام و رفتار در ذهن نوجوانان و جوانان، از بهترین جایگاه ها نزد خداوند و اولیاءالهی برخوردارند، اظهار کرد: تجلیل از معلمان، قدرشناسی از مقام و مرتبت علم و معنویت است و تقدیر از این قشر خدمتگزار عرصه علم و فرهنگ بایستی در لایه های مختلف جامعه تسری و عمومیت یابد.
وی افزود: امروز اهمیت حضور معلمان در عرصه جنگ شناختی و ترکیبی دشمن، بر هیچ کسی پوشیده نیست و ضرورت دارد رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در مورد نقش فرهنگیان در امیدبخشی به آینده و ساختن نسلی پویا و پرتلاش و باانگیزه مورد بازخوانی قرار گیرد.
رحیمی همچنین با اشاره به اهداف برگزاری مراسم هفته معلم، عنوان کرد: امروز هیچ شخصی را نمی توان یافت که معلمی نداشته باشد، بنابراین شایسته است هر معلم نمونه ای که تقدیر می شود، از یکی از معلمان خود نیز یاد کند و تجلیل نماید.
در ادامه این مراسم، حمیدرضا نجف پور کردی مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان کشور با اشاره به اینکه یک میلیون و 600 هزار فرهنگی از سال 1374 تاکنون عضو صندوق هستند، گفت: مهمترین اقدامی که توسط دولت در صندوق انجام شده است، برگرداندن صندوق به صاحبان اصلی آن یعنی فرهنگیان عزیز است.
نجف‌پور با بیان اینکه در سه دهه گذشته ارزش مالکانه اعضا به صورت شفاف مشخص نشده بود، گفت: با وجود پیچیدگی و سخت بودن این موضوع ما امروز در آخرین گام‌های محاسبه ارزش مالکانه اعضا هستیم و بزودی سهم هر عضو از صندوق را اعلام خواهیم کرد.
در ادامه، حمیدرضا خان محمدی مسئول سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در سخنانی با اشاره به نقش فعال خیرین مدرسه ساز در کشور و قم، گفت: مایه افتخار و مباهات است که خیرین عزیز، گام های اساسی در این زمینه برداشته اند اما هنوز تا رسیدن به جایگاه واقعی استان قم در زمینه سرانه فضای آموزشی، راه زیادی در پیش داریم.
مراسم فوق با پخش کلیپی از سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع فرهنگیان، اجرای سرود و اجرای ضرب زورخانه ای توسط یکی از دانش آموزان همراه بود.
همچنین 159 مدیر، معلم و مبلغ نمونه شامل 76 مدیر، 37 معلم، 16 مبلغ، 15 معلم جهادی، 3 دانشجومعلم نمونه و 2 مربی پیشتاز با اهداء هدایایی تجلیل شدند که تقدیر 9 معلم، با قدرشناسی از 9 معلم آنها همراه بود.

لازم به ذکر است: چهار تن از معلمان نمونه استان قم به نام های سعیده یوسفی، مریم نوریان، اعظم معتمدی جعفری و مینو شریفی دروازه به مرحله کشوری راه یافتند.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار