رئیس سازمان انرژی اتمی در جمع معلمان دبیرستان دخترانه انرژی اتمی تهران در منطقه ۶

معلمان با محبت باید  بسترساز رشد، تعالی، حرکت و پیشرفت دانش‌آموزان باشند

تهران (پانا) - رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به نقش مهم معلمان، بر ایجاد کانونی از محبت که زمینه‌ساز علاقه و دلبستگی بیشتر دانش‌آموزان در رشد و تعالی، حرکت و پیشرفت باشد تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۶۹۴۳۸
لینک کوتاه کپی شد
معلمان با محبت باید  بسترساز رشد، تعالی، حرکت و پیشرفت دانش‌آموزان باشند

محمد اسلامی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، قاسمی؛ همسر شهید مجید شهریاری، بی نیاز؛ مدیرکل دیپلماسی و اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی و حمید ضیاءپور؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۶ تهران با حضور در دبیرستان دخترانه انرژی اتمی، منطقه ۶ از زحمات معلمان و کادر اجرایی این دبیرستان تقدیر کردند.

در ابتدای مراسم ملازاده مدیرعامل موسسه فرهنگی آموزشی صنعت هسته ای در حضور دبیران به گفت و گو پرداخت و به اهمیت تربیت اسلامی نسل آینده و همچنین حمایت سایر دستگاه ها از دانش آموزان و مدارس اشاره کرد.

در این دیدار که با بازدید مسئولین حاضر، از دبیرستان انرژی اتمی نیز همراه بود، محمد اسلامی؛ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ضمن تبریک به معلمان اظهار کرد: مدارس انرژی اتمی، در حوزه تعلیم و تربیت دو ویژگی دارد یکی شکل‌دهی شخصیت دانش آموزان و دیگری ریل گذاری علمی در زمینه موفقیت های آینده آنها و کشور است.

وی افزود: مدارس انرژی اتمی همواره در جهت ارزش آفرینی گام برداشته اند و می توانیم افتخارات بیشتری را نیز با همراهی معلمان برای کشور ایجاد کنیم.

اسلامی با اشاره به اینکه از سالهای گذشته تا دیروز تمرکز اصلی قدرت های استکباری بر غارتگری منابع و ذخایر کشور بود اما اکنون در صدد غارتگری منابع انسانی هستند، گفت: محوریت غارتگری آنها اندیشه دختران است، بنابراین امروز نقش آفرینی و مدیریت و راهبری ما در مدارس بسیار متفاوت و مهم است و می بایست در زمینه شکوفایی دانش آموزان کار کنیم زیرا نقش مدرسه؛ در ابعادی حتی از خانواده نیز مهم تر است.

وی با تاکید بر اینکه در صنعت هسته ای بسیار موفق بوده ایم و برای کشور عزت آفرینی شده، به طوری که قدرت علم و فناوری ایجاد شده در کشور، ایران را در جایگاه رفیعی قرار داده است، افزود: چون صنعت هسته ای، پیشران پیشرفت کشور است، دشمنان در تلاشند با سنگ اندازی در این زمینه جذب نخبگان را داشته باشند، بنابراین معلمان با محبت باید کانونی را ایجاد کنند تا دانش آموزان با علاقه و دلبستگی بیشتر در زمینه رشد و تعالی حرکت و پیشرفت کنند.

وی رسالت اصلی مدارس انرژی اتمی را تربیت نخبگان و در مسیر بالاتر تاثیر در رشد کشور دانست و خاطرنشان کرد: روز معلم، در مدارس انرژی اتمی، روز میثاق و تعهد جمعی در خصوص تلاش در راستای تربیت نخبگان و افزایش سرمایه های علمی کشور نیز هست.

برای رسیدن به قله های موفقیت باید به طور ویژه و خاص به آموزش و پرورش توجه شود

در ادامه علیرضا کریمیان؛ ضمن گرامیداشت هفته مقام شامخ معلم و ادای احترام به شهید مرتضی مطهری اظهار کرد: اتفاق بسیار مبارکی است که امسال در هفته مقام معلم دولت مردان کشور به این شکل در مدارس و جمع معلمان برای تبریک این روز حضور پیدا می کنند و ما قدردان این اقدام ارزشمند هستیم.

وی با بیان اینکه، کشورهای توسعه یافته همه نتیجه آموزش و پرورش توسعه یافته هستند تصریح کرد: برای رسیدن به قله های موفقیت باید به طور ویژه و خاص به آموزش و پرورش توجه شود.

همانطور که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، تمدن نوین اسلامی را هدف آتی کشور دانسته و در بیانات ارزشمند خود، همواره درخصوص توجه ویژه به نظام تعلیم و تربیت و نقش و جایگاه معلم تاکیدات ویژه داشته و دارند، بنابراین رسیدن به تمدن نوین اسلامی قطعا تلاش و عزم فوق العاده ای می خواهد اما از آنجا که عمده مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی؛ نوجوانان و جوانان جامعه هستند، نقش ما معلمان دو چندان می شود تا آنها را به مسیر رسیدن به موفقیت رهنمون کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن تقدیر از نگاه فاخر رئیس سازمان انرژی اتمی به عنوان شریک آموزشی آموزش و پرورش در تربیت نخبگان افزود: امیدوارم نهادهای مرتبط دیگر نیز نقش خود را فراموش نکنند و در کنار ما قرار گیرند تا بتوانیم کارهای مهم بیشتری را رقم زنیم.

در پایان این مراسم، که با همراهی مجازی مدارس انرژی اتمی استان های دیگر همراه بود، از معلمان و کادر اجرایی این دبیرستان تقدیر شد و معلمان در نشستی، با مسئولین به گفت و گو پرداختند.

خبرنگار دانش آموز: عرشیا معینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار