مدیرآموزش و پرورش منطقه۹:

اصلی‌ترین هدف مسابقات قرآن، عترت و نماز تربیت قرآنی دانش‌آموزان است

تهران(پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه۹ با اشاره به تاثیر قرآن در زندگی آینده دانش‌آموزان، اصلی‌ترین هدف مسابقات قرآن، عترت و نماز را تربیت قرآنی دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۳۶۹۱۵۹
لینک کوتاه کپی شد
اصلی‌ترین هدف مسابقات قرآن، عترت و نماز تربیت قرآنی دانش‌آموزان است

مجید حسینی فر با حضور در چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز شهر تهران که به میزبانی دبیرستان شاهد راه زینب(س) منطقه۹ برگزار شد با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره در دیدار با مسئولان و فرهنگیان بر گسترش فعالیت های قرآنی در جامعه به ویژه مدارس تاکید می کنند گفت: مدارس محور اصلی فعالیت های قرآنی است، از همین باید اهتمام ویژه ای به برنامه های قرآنی قرآنی داشت.

مدیر منطقه۹ گفت: دوران نوجوانی و جوانی بهترین زمان برای کشف استعدادهای افراد است، لذا مسابقات بهترین عرصه برای شناسایی و هدایت استعدادهای دانش آموزان است و دانش آموزان با شرکت در مسابقات علاوه بر شناخت توانمندی های خود با بسیاری از مهارت های اجتماعی آشنا می شوند و این امر تاثیر بسزایی در آینده آنها دارد.

وی در خصوص اهمیت مسابقات قرآنی گفت: دانش آموزان قرآنی باید در سطح مدرسه و به تبع آن جامعه، الگوی تاثیرگذاری برای سایر دانش آموزان و افراد جامعه باشند و هر کدام از دانش آموزان قرآنی باید مبلّغ قرآن باشند و در جذب سایر افراد جامعه به قرآن و آموزه های دینی، فعالیت داشته باشند.

حسینی فر بیان کرد: شرکت در مسابقات قرآن و عترت و نماز زمینه ساز انس و تدبر در قرآن و آموزه های دینی خواهد بود و بهترین زمان برای ایجاد انس با قرآن و عترت و نماز دوران کودکی و نوجوانی است.

مدیر منطقه۹ افزود: مسابقات قرآن، عترت و نماز یکی از بزرگترین رویداد های فرهنگی است که نقش مؤثر و بی بدیلی در شناسایی، شکوفایی و تربیت دانش آموزان همسو با معیارهای نظام اسلامی و اعتدال فرهنگ عمومی مبتنی بر آموزه های دینی دارد، لذا از همین رو ضرورت برنامه ریزی، دقیق و کیفی را در این باره ایجاب می نماید.

بنابراین گزارش در چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز شهر تهران که با تلاش اداره قرآن، عترت و نماز شهر تهران و اداره آموزش و پرورش منطقه۹ طی روزهای پنج شنبه و جمعه ۱۴ و ۱۵ و با حضور جمعی از مدیران و معاونان مناطق برگزار شد، بیش از ۸۰۰ نفر متسابق دختر و پسر برگزیده نهایی در رشته های حفظ(جزء۳۰، ۵، ۱۰، ۲۰ جزء و حفظ کل)، قرائت، تفسیر قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه،احکام، اذان و مداحی (ویژه پسران)، دعا خوانی (ویژه دختران)، گفتمان مهدوی و انشاء نماز به رقابت پرداختند.

برگزیدگان شهر تهران به مرحله کشوری این مسابقات راه پیدا خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار