پانا از ابعاد فرهنگی و اجتماعی آیت‌الله رئیسی به سوریه گزارش می‌دهد؛

‌چرا دانش‌آموزان سوری ‌به استقبال رئیسی آمده بودند

تهران (پانا)- استقبال پُرشور مردم سوریه از رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و به‌ویژه حضور گسترده دانش‌آموزان، نشان از صدور تبیینیِ فرهنگ مقاومت و ایستادگی انقلاب اسلامی ایران به خارج از مرزها است.

کد مطلب: ۱۳۶۹۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد
‌چرا دانش‌آموزان سوری ‌به استقبال رئیسی آمده بودند

13 اردیبهشت امسال آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به دعوت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه‌ و در صدر هیاتی متشکل از اعضای کابینه و جمعی از تجار و فعالان اقتصادی و آن هم بعد از 12 سال از آخرین حضور مقامات ایرانی به سوریه سفر کرد.

در اینکه ارتباط و تعاملات سیاسی و اقتصادی با کشورهای همسایه همزمان با آغاز به کار دولت سیزدهم، گسترش یافته و نتایج خوبی نیز حاصل شده، شکّی نیست که بیان مصادیق آن در این مجال نمی‌گنجد اما نکته‌ای که در این گزارش به آن اشاره می‌شود، تاثیر فرهنگی و اجتماعی سفر رئیس‌جمهوری و به‌ویژه نقش ایران و انقلاب اسلامی ایران در بین نسل نوجوان و جوان خارج و به‌ویژه جوانان کشور سوریه است. همانطور که در تصاویر و فیلم‌ها نیز مشخص بود، مردم سوریه استقبال بسیار گسترده و باشکوهی از آیت‌الله رئیسی داشتند و با شور، شعف و علاقه فراوان از او پذیرایی کردند و نوجوانان و جوانان نیز حضور چشمگیری داشتند.

نسل نوجوان و جوان با تحقیق به واقعیت‌ها دست می‌یابد

وقوع جنگ در هر نقطه‌ای از دنیا خسارت‌بار است و صدمات فراوانی به کشورها به‌خصوص کشورهایی که مورد تجاوز واقع می‌شوند وارد می‌کند و سوریه هم از این قاعده مستثنی نبود. مردان، زنان، کودکان، نوجوانان و جوانان سوری در پی حملات بیش از یک دهه آمریکایی‌ها و صهیونیستی‌ها که با عناوین مختلفی از قبیل گروهک تروریستی داعش صورت گرفت، صحنه‌های مختلف جنگ را تجربه کرده و هموطنان خود را از دست دادند اما مقاومت ملت سوریه در برابر این تجاوزها نتیجه داد و پیروز شدند.

طبیعی است که نسل نوجوان و جوان و آن‌هایی که این جنگ را به خاطر ندارند از بزرگان خود جویای علت درگیری، کشورهای متجاوز و کشورهایی که در راه مقاومت به سوریه کمک کردند، شوند و بزرگان خانواده و مسئولان کشور سوریه نیز پاسخ‌هایی دارند و قطعا یکی از این پاسخ‌ها تشکیل جبهه مقاومت به فرماندهی سرادر شهید حاج قاسم سلیمانی و حضور جوانان در جنگ برابر داعشیان بود و همین کافی است تا نوجوان و جوان امروز سوریه، تحت تاثیر اتفاقات قرار گیرند و در واقع به نتایج تحقیقات خود دست یابند.

همراهی و کمک های انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران در مقابل حملات ناجوانمردانه کشورهای متخاصم نسبت به سوریه سب شد تا روحیه ایثارگری و نوع دوستی ایرانیان در کشور سوریه زبانزد شود. شاید بزرگان آن‌ها خدمات جمهوری اسلامی در دوران جنگ را فراموش نکرده‌اند اما نوجوانانی که امروز در آنجا دانش‌آموز هستند برای چه به استقبال آمده بودند؟ در اینجاست که باید به فداکاری‌ها و ایثارگری‌های سردار شهید قاسم سلیمانی پی برد، سرداری که با جهاد تبیین به عنوان سرباز ولایت توانست انقلاب اسلامی ایران را به خارج از مرزها صادر کند.

آیت‌الله رئیسی پیش از ترک تهران در گفت‌وگویی با خبرنگاران گفت: امروز بر همگان روشن شده که مواضع جمهوری اسلامی ایران بر عقلانیت، تدبیر و حقانیت و مبتنی بر مقاومت و ایستادگی است.

وی تصریح کرد: اراده 2 کشور بر توسعه روابط است و زمینه‌های بسیاری برای گسترش همکاری‌ها وجود دارد. در گفت‌گوهای خود همچنین تسریع در اجرای توافقنامه‌های میان 2 کشور را دنبال می‌کنیم و مطمئن هستم که گسترش روابط میان تهران و دمشق به نفع دو ملت و منطقه خواهد بود.

دانش‌آموزان سوری مغلوب فضاسازی امپراطوری رسانه‌ای نشدند

سفر رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به سوریه مانند سایر سفرهای حدود 2 سال گذشته‌اش نتایج اقتصادی و سیاسی فراوانی به همراه داشت اما در کنار تمام این نتایج نباید از دستاورد فرهنگی و اجتماعی آن که همانا حضور دانش‌آموزان و استقبال گسترده از عالی‌ترین مقام اجرایی کشورمان بود به سادگی گذشت. نسل نوجوان و جوانی که امروز تحت تاثیر فضای مجازی و غول رسانه‌ای بین‌المللی به‌ویژه غرب است، مغلوب فضاسازی‌های رسانه‌ای نشده و با تحقیق به واقعیت‌ها دست یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار