مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی خبرداد:

افتتاح ۷ پروژه در استان در هفته هلال احمر

آموزش ۳ هزار دانش آموز در طرح دادرس در نیمه اول سال تحصیلی

تبریز(پانا)- مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی از افتتاح ۷ پروژه در هفته هلال احمر در استان خبر داده و بر اجرای برنامه های مختلف در این هفته تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۶۸۹۰۳
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح ۷ پروژه در استان در هفته هلال احمر

حمید منجم در نشست خبری خود با اصحاب رسانه آذربایجان شرقی به مناسبت هفته هلال احمر, ضمن تقدیر و تشکر از زحمات رسانه ها برای انعکاس اخبار جمعیت هلال احمر اظهار داشت: ما در هلال احمر سعی کره ایم تا از تمامی ظرفیت های مکانی و زمانی استفاده کنیم که اشتراکات تمامی سلیقه ها است.

وی با بیان اینکه ۷ پروژه عمرانی ناتمام که از برنامه چهارم توسعه نیمه کاره رها شده بود آماده افتتاح است گفت: پایگاه‌های امداد نجات صوفیان، تسوج، کلیبر و جلفا و انبارهای امدادی تسوج، آذرشهر و ملکان با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد در طول سال ۱۴۰۱ تکمیل شده که در هفته هلال احمر افتتاح خواهد شد.

وی در ادامه افزود: تعداد هشت پایگاه امداد و نجات در مناطق مختلف و صعب العبور آذربایجان شرقی مکان یابی و طراحی شده است که می‌تواند عملیات اجرایی حداقل چهار پایگاه در سال جاری انجام شود که در این زمینه نیازمند حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی هستیم.

وی ادامه داد: از برنامه های حوزه درمان و سلامت در هفته هلال احمر که از امروز شروع شده است، می توان به برپایی ایستگاه های سلامت، کاروان های سلامت و بیمارستان های صحرایی در مناطق محروم استان و شهر تبریز اشاره کرد و لذا امیدواریم تا بتوانیم فضای مناسبی در عرصه خدمت ایجاد کنیم.

وی گفت: از برنامه های حوزه امداد و نجات نیز می توان به برنامه کوهپیمایی تخصصی به کوه میشو، امداد رژه خودرویی و برگزاری نمایشگاه دستاورد های هلال احمر در حوزه امداد و نجات و ... اشاره کرد؛ در حوزه جوانان نیز برنامه های مختلفی تدارک دیده شده است که یکی از شاهکار های این هفت، برگزاری همایش 10 هزار نفری جوانان تمدن ساز در تبریز است.

خیرین بزرگترین بازوی اجرایی هلال احمر

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خیرین را بزرگترین بازوی اجرایی جمعیت هلال احمر خواند و با اشاره به اینکه ظهور و بروز این جمعیت با حضور و حمایت مردم و خیرین میسر می‌شود، در واکنش به اظهار نظر یکی از خبرنگاران استان در خصوص افزایش چشمگیر رضایتمندی از هلال احمر بیان داشت: این امر باعث قوت قلب و ایجاد انگیزه مضاعف در بین داوطلبان و متخصصان هلال احمر استان شده است. وی در این خصوص از نقش رسانه‌ها در بازتاب خدمات داوطلبانه و بشردوستانه هلال تقدیر کرده و تاکید کرد: جمعیت هلال احمر مجموعه ای دولتی نیست و از مردم و برای مردم است.

فرسودگی ناوگان جمعیت هلال احمر و ساماندهی املاک و مستغلات مهمترین چالش سال جدید

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۱۰ میلیارد تومان کمک و حمایت درمانی بلاعوض زه افراد کم بضاعت تخصیص داده شد در خصوص چالش های اساسی جمعیت هلال احمر گفت: با وجود تقویت ناوگان لجستیکی و خودروی افتتاح انبارهای جدید امداد، فرسودگی ناوگان جمعیت هلال احمر و نوسازی آن از چالش های مهم استان است که نیازمند حمایت خیرین، دولت و مجلس هستیم. دکتر حمید منجم با بیان اینکه ۴۰ سند کاداستری برای اراضی دارای معارض و تصرف شده گفت: ساماندهی املاک و مستغلات و اراضی جمعیت در سال جدید از دیگر چالش های مهم جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی خواهد بود

ما شاهد این خواهیم بود که امروز سه شنبه همزمان با کل کشور، شاهد افتتاح پروژه های سطح ملی خواهیم بود. 7 پروژه افتتاح می شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار پانا مبنی بر سیاست های سازمان برای اجرای طرح دادرس (دانش آموز آماده در روز های سخت) اظهار داشت: دادرس یا داوطلب آموزش دیده روز های سخت، یکی از طرح های موفق ما است و سال قبل توفیق پیدا کردیم تا میزبان همایش منطقه ای این طرح باشیم.

وی افزود: در مدارس استان توانسته ایم تا در نیم سال اول سال تحصیلی، 3 هزار دانش آموز را آموزش دهیم و امیدواریم تا فرهنگ خود امدادی را به سمت خانواده ها و شهر ها ببریم و مردم اهمیت آموزش های خود امدادی را بیشتر از گذشته لمس کنند و لذا می توان گفت که وضعیت ما در حوزه دانش آموزی یک فضای خوبی را طی کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار