مدیر آموزش و پرورش منطقه ۶:

با پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی جامعه‌ای سالم خواهیم داشت

تهران (پانا) - مدیر آموزش و پرورش منطقه 6، با اشاره بر نقش موثر مراقبین سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مشاورین مدارس، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را عامل مهمی در داشتن جامعه‌ای سالم برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۶۸۴۶۰
لینک کوتاه کپی شد
با پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی جامعه‌ای سالم خواهیم داشت

همزمان با گرامیداشت هفته معلم و سلامت، مراسم تقدیر از مراقبین سلامت و مشاوران مدارس به همت معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه 6 و کارشناسی سلامت و پیشگیری منطقه با حضور حمید ضیاء پور؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه 6، عزیزاله بابلی؛ رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی، صبری؛کارشناس مسئول اداره پیشگیری از آسیب های اجتماعی،و معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه با حضور مراقبین سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مشاورین مدارس این منطقه با شعار سلامتی برای همه برگزار شد.

حمید ضیاءپور مدیر آموزش و پرورش منطقه 6 ضمن تبریک روز معلم و گرامیداشت سالروز شهادت شهید مطهری و همچین هفته سلامت از زحمات مشاورین و مراقبین سلامت در مدارس قدردانی و عنوان کرد: در دنیای صنعتی و پرهیاهو امروز بیماری ها و مشکلات متعددی دانش آموزان را تهدید می کند که اهمیت شاخه های روانشناسی، روانکاوی و سلامت و روح و روان را بیش از پیش ضرورت بخشیده با این وجود حضور و تاثیرگذاری مراقبین سلامت و مشاورین در مدارس، بسیار حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: امروزه لازم است علاوه بر مقاطع متوسطه اول و دوم مقطع ابتدایی هم از حضور مشاورین توانمند بهره مند شود.

ضیاء پور در ادامه به نقش و جایگاه مراقبین سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی پرداخت و خطاب به مراقبین سلامت بیان کرد: اگر در هر جامعه ای بخواهیم بیماری و آسیب نداشته باشیم باید به پیشگیری بپردازیم. شما مراقبین سلامت به نوعی خط مقدم مقوله مهم بهداشت و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی هستید، مسائل زیادی امروزه دانش آموزان ما را تهدید می کند که می تواند به دست توانمند شما حل شود. فضای مجازی افسار گسیخته ای که در اختیار فرزانمان است، یک آسیب بزرگ است که با ورود به موقع شما می تواند به یک فرصت تبدیل شود. این مسائل حجم کار شما را افزایش و به کار شما اهمیت و ضرورت بیشتری می دهد.

در پایان مدیر آموزش و پرورش منطقه 6 گفت: انشاالله بتوانیم در جهت تربیت فرزندانی در تراز جمهوری اسلامی و گام دوم انقلاب قدم هایی برداریم و فرزندانی سالم، صالح و توانمند برای ایران قوی تربیت کنیم.

در ادامه کارشناس سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی ضمن قدر دانی از حضور مراقبین سلامت و مشاورین مدارس و همچنین مسئولین به اهمیت جایگاه آنها در مدارس و مشکلات و مسائلی که با آنها مواجه هستند اشاره کرد و از مسئولین بابت رفع این مشکلات مدد خواست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار