پیام تبریک نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز به مناسبت هفته معلم

تبریز( پانا )- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با فرارسیدن سالروز شهادت شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و روز معلم، معلمان را بعنوان سفیران صداقت در جامعه برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۶۷۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد
پیام تبریک نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز به مناسبت هفته معلم

پیام نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به شرح زیر است:

باسمه تعالی

تقارن ایام فرخنده اردیبهشت با گرامیداشت یاد و خاطره معلم شهید آیت الله مرتضی مطهری؛ فرصتی مغتنم برای ادای احترام به ساحت اندیشه و معرفت و تجلیل و تکریم از تلاش و سخت کوشی همه فعالان عرصه تعلیم و تربیت است که در جهت ارتقای خِرد و اعتلای اخلاق قافله سالاری و طلایه داری می کنند.

نام گذاری ۱۲ اردیبهشت بنام روز معلم و استاد بهانه ای برای قدردانی از خدمات فرهنگی و علمی انسان­های بلند اندیش و اندیشه ساز که در مسیر اعتلای دانایی و فرهیختگی گام­های استوار دارند.

و ما به بهانه این روز بزرگ رسولان راستی و درستی و سفیران صدا قت و سرافرازی را می­ ستاییم که با قلمی در دست و کتاب در دل و چراغی در چشم در بلندای پرورش اندیشه­ ها ایستاده اند.

نیک می­ دانیم که در مدرسه نبوّته ا، نسل های بشر با کتاب و حکمت، آموزش و پرورش یافتند و به راستی در عصر حاضر معلمی شغل انبیا است و در نظام اسلامی ما با هدف شکل­ گیری یک جامعه دینی عادلانه و آرمان خواه همین انسان­ های وارسته به کودکان و نوجوانان و جوانان کشور عزیزمان می آموزد که استعدادها و توان خود را برای تعالی ارزش های ملی و مذهبی شکوفا کنند و به کار گیرند.

درود بر معلمان و اساتیدی که رکن اصلی توسعه اجتماعی و فرهنگی و قدرتمندترین ابزار شکل گیری و شکل دهی آینده جامعه ما هستند، از این روز متولیان دستگاه تعلیم و تربیت باید به مسأله معیشت معلمان توجه جدی داشته باشند و خواسته­ های قانونی و معیشتی آنها مورد توجه جدی قرار دهند.

با تقدیم بهترین سلام ها و سپاس ­ها به اساتید، معلمان، آموزگاران، دبیران، هنرآموزان، دانش آموزان و مربیان و با آرزوی توفیقات روز افزون، سربلندی همگان را در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) و در پرتو رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

سید محمدعلی آل هاشم

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار