مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد؛

جزئیات برگزاری اجلاس نماز دانش‌آموزی در ۲۰ اردیبهشت

از حدود ۷۰ فعال اقامه نماز تجلیل خواهد شد

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، جرئیات برگزاری اجلاس نماز دانش‌آموزی در 20 اردیبهشت را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۳۶۷۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات برگزاری اجلاس نماز دانش‌آموزی در ۲۰ اردیبهشت

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، میکائیل باقری با اشاره به برگزاری اجلاس نماز دانش‌آموزی اظهار کرد: در یک فرآیند مشخص که از مهرماه سال جاری با عنوان «نور چشم» و مجموعه فعالیت‌های توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز در سطح مدارس سراسر کشور برگزار شد، چگونگی برگزاری اجلاس نماز شکل گرفت.

وی افزود: براساس کتاب ندای رحمت (۲) چهار فعالیت را با عنوان‌های طرح محراب (اقامه نماز جماعت دانش‌آموزان در مدارس)، برگزاری بهار بندگی (جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر و پسر) طرح «سه میم» و شرکت بیش از ۳ هزار مدرسه در کشور در فعالیت‌های اقامه نماز (طرح پیوند منزل، مدرسه و مسجد) و اجرای طرح چون و چرا (جلسات گفتمان‌های دینی) برای توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز بین دانش‌آموزان در مدرسه تعریف کردیم.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش گفت: در این فرآیند در حال اجرا، فعالان مختلف در عرصه اقامه نماز را شناسایی کردیم که در محورهای مختلف در 4 سطح مدرسه، منطقه، استان و کشور معرفی و تجلیل می‌شوند.

باقری با بیان اینکه اجلاس نماز دانش‌آموزی در ۲۰ اردیبهشت با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش در شیراز برگزار خواهد شد، افزود: در این اجلاس از حدود ۷۰ فعال حوزه اقامه نماز در حوزه‌های مختلف (۳۰ دانش آموز، ۵ معلم، ۵ مربی پرورشی، ۵ مدیرمدرسه، ۳ امام جماعت، ۳ مدرس آموزش خانواده، ۳ اولیاء، ۳ خدمتگزار، ۳ هیأت امنای مسجد، ۳ خیر، ۳ نهاد و موسسه همکار و ...) تجلیل می‌شود.

وی با تاکید براینکه دانش آموز محوری برنامه اصلی اجلاس نماز دانش‌آموزی امسال است، عنوان کرد: اجلاس نماز دانش‌آموزی پایان فعالیت‌های اقامه نماز در مدارس نیست بلکه ریل‌گذاری برای سال آینده است و باید اجلاس نماز دانش‌آموزی الگوی فعالیت‌های سال آینده حوزه اقامه نماز در مدارس باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار