سلاجقه در گفت‌و‌گو با پانا:

اعتبار ۳۰ هزار میلیارد تومانی برای کیفی‌سازی سوخت، ظرفیتی محیط زیستی است

رویکرد دولت مردمی، رویکردی کاملا محیط زیستی است

تهران (پانا) - رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه رویکرد دولت مردمی، رویکردی کاملا محیط زیستی بوده است، گفت در سال ۱۴۰۲ در بحث بهینه‌سازی و کیفی‌سازی سوخت، ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار دیده شده ‌است که این ظرفیت، ظرفیت محیط زیستی است.

کد مطلب: ۱۳۶۷۲۲۶
لینک کوتاه کپی شد
اعتبار ۳۰ هزار میلیارد تومانی برای کیفی‌سازی سوخت، ظرفیتی محیط زیستی است

علی سلاجقه در گفت‌و‌گو با پانا اظهار کرد: «در بودجه ۱۴۰۲ تقریبا در دولت مردمی، از میانگین رشد اعتبارات دولت، بیشترین میانگین به سازمان محیط زیست اختصاص داده شد که به صورت ویژه برای سازمان حفاظت محیط زیست و‌ وظابف آن در نظر گرفته خواهد شد.»

وی افزود: «رویکرد دولت مردمی، رویکردی کاملا محیط زیستی بوده است. جداول بودجه اگر منتشر شود، مشخص خواهد شد که چند درصد اعتبارات کشور در بحث‌های محیط زیستی هزینه می‌شود.»

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: «به عنوان مثال در بحث بهینه‌سازی و کیفی‌سازی سوخت توسط وزارت نفت، در سال ۱۴۰۲، ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار دیده شده ‌است که این ظرفیت، ظرفیت محیط زیستی است یعنی هرچه سوخت با کیفیت‌تر باشد و مقدار سوخت کاهش پیدا کند، دستاورد برای حوزه محیط زیست خواهد بود.»

وی ضمن اشاره به موضوع تخصیص عوارض آلایندگی نیز گفت: «عوارض آلایندگی همانطور که از اسم آن پیداست، باید موجب رفع خساراتی شود که به محیط زیست وارد می‌کند. دولت و وزارت کشور رویکرد خوبی در این زمینه داشتند و موافقت دولت در قالب لایحه به مجلس ارسال شد اما متاسفانه مجلس با آن مخالفت کرد. سعی می‌کنیم در بودجه ۱۴۰۲ در یک حکم دائمی این مشکل را رفع کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار