سلاجقه در گفت‌وگو با پانا خبر داد؛

همکاری ایران و عربستان در بیابان «ربع‌الخالی»

تهران (پانا) - رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت از آنجایی که یکی از ظرفیت‌های عالی کشور در بخش دیپلماسی، دیپلماسی محیط‌زیست است، سال 1402 سال دیپلماسی محیط زیست خواهد بود.

کد مطلب: ۱۳۵۷۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد
همکاری ایران و عربستان در بیابان «ربع‌الخالی»

علی سلاجقه در گفت‌‌وگو با پانا با بیان اینکه سال 1402 سال دیپلماسی محیط زیست است، اظهار کرد: «یکی از ظرفیت‌های عالی کشور در بخش دیپلماسی، دیپلماسی محیط زیست است که دولت سیزدهم دیپلماسی محیط زیست را در اولویت اصلی خود قرار داد. نشست منطقه‌ای محیط زیست در 21 تیر سال گذشته با حضور 11 کشور دستاوردهای بسیاری برای ما داشت. امروز این دستاوردها در قالب تبادل هیات‌های کارشناسی پیگیری می‌شود. رئیس‌جمهور ترکمنستان نیز در سفر به ایران تفاهم‌نامه‌ای در این خصوص امضا کرد؛ الان در حال اجرای تفاهم نامه هستیم.»

وی افزود: «تفاهم‌نامه محیط زیستی نیز با کشور چین داشتیم. پس از ازسرگیری روابط با عربستان نیز، حتما کارهای خوبی برای بیابان ربع‌الخالی که در داخل خاک عربستان قرار دارد و کانون گرد و غبار است، انجام خواهد شد. برای عراق و سوریه نیز در حال دریافت مجوز برای اعزام کارشناسان برای مهار و مقابله با گرد و غبار هستیم.»

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: «اولین اولویت برای سال 1402، نشست با هیات حاکمه افغانستان برای حقابه هیرمند است. وضعیت تالاب هامون وضعیت مناسبی نیست. از همه ظرفیت‌های کشور استفاده می‌کنیم تا این مشکلات رفع شود.»

وی اضافه کرد: «در سال 1401 نشست ششم کنوانسیون تهران را در کشور آذربایجان داشتیم که در حال رایزنی هستیم و قرار شد نشست هفتم در تهران برگزار شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار