مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد؛

ضرورت آشنایی معلمان با آخرین مباحث و اقتضائات فضای مجازی و نسل Z

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش به ضرورت آشنایی معلمان با آخرین مباحث و اقتضائات فضای مجازی و نسل Z تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۶۶۹۶۹
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت آشنایی معلمان با آخرین مباحث و اقتضائات فضای مجازی و نسل Z

حمید یزدانی در گردهمایی معاونین آموزش متوسطه، کارشناسان و مدیران مدارس دوره اول متوسطه استان قزوین ضمن اشاره به مباحثی از جمله متاورس و استیم گفت: متاورس از محوری‌ترین اجزاء آموزش خواهد شد و استیم(مزرعه) بهترین مکان به تلفیق می باشد. فضای مجازی و استفاده از این فضا مفاهیمی هستند که امروزه در بین مردم به ویژه دانش آموزان بسیار رواج پیدا کرده‌اند و به همین خاطر ضرورت دارد معلمان هم با آخرین مباحث و فرضیه‌های فضای مجازی آشنا شده و به این دانش‌ها مسلح شوند.

وی واژه استیم را معادل «مزرعه» دانست و ادامه داد: در واقع واژه استیم سرواژه کلمات مهندسی، زبان، ریاضی، علوم و هنر محسوب می‌شود که این مفاهیم باید به صورت تلفیقی عرضه گردد هر چند در جدول دروس،دیسپلین ها به صورت تفکیکی و ساعت مستقل ارایه شده است.

یزدانی ضمن اشاره به موضوعات روان‌ شناسی مرتبط با دانش‌آموزان دوره متوسطه اول گفت: دانش‌آموزان این دوره تحصیلی دارای شخصیتی هستند که نه ویژگی های کودکان را دارند و نه همانند دانش آموزان متوسطه دوم هستند و این دوره در واقع دوره گذر، بلوغ و هویت‌ یابی به شمار می‌آید.

عضو شورای مدیران کل و مشاوران معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: بنابراین باید معلمان در حوزه هویت‌ یابی، شخصیت‌ شناسی و چگونگی برخورد با دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول دقت نظر داشته باشند و هر معلمی موظف است که به ویژگی‌ های شناختی ،جسمانی ، هیجانی و اخلاقی دانش‌آموزان توجه کند.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که از «هوش مصنوعی» به‌عنوان یک مسئله مهم و آینده‌ساز نام برده اند، گفت: این مسئله در اداره آینده دنیا نقش دارد و باید به‌گونه ‌ای برنامه ریزی و اقدام شود که ایران جزو ۱۰ کشور برتر هوش مصنوعی در دنیا قرار بگیرد.

وی در پایان با بیان اینکه مباحث کتب درسی جدید بر پایه تفکر محاسباتی تدوین شده است، افزود: باید دانش‌آموزان را تشویق نمود تا به جای بازی کردن به سمت بازسازی محصولات و مفاهیم محیط خود بپردازند و معلمان باید اهمیت اندیشه خلاق را بین دانش‌آموزان تبیین کنند.

لازم به ذکر است طی این گردهمایی، از دبیران حائز رتبه برتر کشوری در هجدهمین جشنواره الگوهای برتر تدریس، ششمین جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و چهارمین مسابقات علوم آزمایشگاهی، تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار