در نشست هم‌اندیشی دانش‌آموز خبرنگاران منتخب تهران مطرح شد:

رسالت خبرنگاری باید در تهیه خبر حفظ شود

تهران(پانا)- مسئول پانای شهر تهران در جلسه هم‌اندیشی دانش‌آموز خبرنگاران منتخب پایتخت ضمن قدردانی از دانش‌آموزان مستعد بر حفظ و ادا شدن رسالت خبرنگاری در تهیه اخبار، تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۶۶۱۶۱
لینک کوتاه کپی شد
رسالت خبرنگاری باید در تهیه خبر حفظ شود

عطیه بوذری، مسئول پانای شهر تهران در ابتدای سخنان خود ضمن تقدیر از دانش‌آموز خبرنگارانی که در حوزه خبرنویسی فعالیت گسترده دارند عنوان کرد: یکی از اصول حرفه ای خبرنگاری نگارش صحیح متن خبر و ساختار ادبی آن است که خوشبختانه دانش آموز خبرنگاران تهران به واسطه ممارست و تمرینات متعدد و گذراندن دوره های مهارتی، با کسب تجربه توانسته اند تا حد مطلوبی به این مهم دست پیدا کنند.

وی در ادامه افزود: شهر تهران به دلیل پایتخت بودن، شرایط و پیچیدگی های خاص خود را دارد انتظار ها از نهادهایی که در این شهر فعالیت می کنند بیشتر از نهادهایی است که در سایر شهرها فعالیت دارند. و این مسئله شامل فعالیت های پانای شهر تهران نیز می شود و از دانش آموز خبرنگاران انتظار می رود با کیفیت بخشی بیشتر به اخبار خود، این انتظار را برآورده کنند و کیفیت رسالت خبری را فدای کمیت خبری نکنند.

بوذری با تاکید بر شناخت ارزش های خبری تاکید کرد: شناخت دقیق عناصر خبری و ارزش های خبری به دانش آموزان کمک می کند، تا در تهیه خبر موفق تر عمل کنند و در نتیجه خبر تهیه شده هم مخاطب بیشتری داشته باشد و هم رسالت خبرنگاری حفظ شود.

او همچنین تصریح کرد: از لحاظ خبری، بسیاری از موضوعات دارای ارزش خبری نیستند و تشخیص این موارد مستلزم دانش کافی در زمینه خبر و رسانه است که خبرگزاری پانا درصدد است تا با برگزاری کارگاه ها و دوره های متعدد خبرنگاری و سواد رسانه، برای دانش آموزان توان افزایی و دانش افزایی لازم را تحقق بخشد.

عطیه بوذری درباره ویژه برنامه خبرگزاری پانا واحد درباره گرامیداشت هفته معلم، خاطرنشان کرد: همچون سنوات گذشته، خبرنگار دانش آموزان شهر تهران در راستای قدردانی از معلمان شهر تهران برنامه ها، گزارشات و مستندهای خبری خواهند داشت.

بوذری در ادامه افزود: برنامه ی شاخص امسال خبرگزاری پانا، ساخت و انتشار یک مستند تصویری از جلوه های معلمی است که در تهیه آن، جمعی از خبرنگاران دانش آموز شهر تهران مشارکت خواهند داشت و این نشست به منظور هم اندیشی و هم افزایی میان آنها برگزار شده است.

در پایان جلسه، دانش آموز خبرنگاران به ارائه پیشنهادات و نظرات خود نسبت به موضوع و چگونگی مراحل فیلمبرداری و... پرداختند.

دانش آموز خبرنگار: محمدامین راست بندی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار