عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با پانا مطرح شد:

جای خالی بخشنامه تشویقی برای کارفرمایان جهت جذب هنرستانی‌ها

تهران (پانا) - عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای اشتغال فارغ‌التحصیلان هنرستانی و مراکز فنی و حرفه‌ای باید قانون تعریف شود عنوان کرد که خوب است برای صاحبان حرفه‌هایی که این افراد را جذب کنند، بخشنامه تشویقی تعریف شود.

کد مطلب: ۱۳۶۵۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد
جای خالی بخشنامه تشویقی برای کارفرمایان جهت جذب هنرستانی‌ها

عادل نجف‌زاده، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «نقطه اشتراک آموزش و پرورش و وزارت علوم موضوع فنی و حرفه‌ای هاست. در این دو نهاد سالانه میلیون‌ها نفر آموزش می‌بینند و انصافاً هم وارد بازار کار می‌شوند اما باید جذب صددرصدی داشته باشیم.»

برای حل مشکل اشتغال فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها باید قانون تعریف شود

این عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: «برای اینکه موضوع اشتغال فارغ‌التحصیلان فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها حل شود باید یک طرح و برنامه اساسی تهیه شود که به‌صورت قانون تعریف شود. درواقع برای اینکه این موضوع نهادینه شود مانند قانون نظام‌مهندسی که قرار شد برای هر پروژه یک مجری در نظر گرفته شود، قطع یقین به همین روش می‌توان این کار را برای حوزه‌های فنی و حرفه‌ای هم انجام داد. قانون‌گذار می‌تواند برای کسانیکه در حوزه‌های مختلف جریان تولید اقدام به جذب فارغ‌التحصیلان هنرستان‌ها و فنی و حرفه‌ای‌ها می‌کنند، بخشنامه‌های تشویقی بگذارد.»

وی افزود: «واحدهای تولیدی که از دانش آموزان فنی و حرفه‌ای بهره‌مند می‌شوند مشمول بخشودگی مالیاتی شوند و یا از حمایت تسهیلاتی برخوردار شوند تا آن‌ها هم از بدنه دانش آموزان مهارت محور بهره‌مند شوند.»

صاحبان مشاغل در تأمین محتواهای درسی سهم داشته باشند

این عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه صاحبان مشاغل می‌توانند در تأمین محتوای درسی مراکز فنی و حرفه‌ای و هنرستانی بسیار مؤثر عمل کنند، اظهار کرد: «نظام آموزشی باید عزم جدی برای خودسازی داشته باشد. اکنون دنیای مدرن و توسعه‌یافته دنیایی است که مهارت را محور آموزش قرار داده اما متأسفانه در ایران صرفاً در حد کتاب‌های قطور آموزش داده می‌شود و فارغ‌التحصیل ما رابطه‌ای با فضای کار تخصصی خودش ندارد.»

وی افزود: «در همین زمینه آموزش و پرورش می‌تواند نقش مؤثری داشته باشد و با دنیای جدید روش‌های آموزشی به‌روز شود و البته این به‌روز شدن نه از باب فرهنگی و اعتقادی زیرا ما به لحاظ دینی و اعتقادی و مذهبی آرمان‌های خودمان را داریم اما در حوزه مهارت و تخصصی کردن موضوع باید از تجربه دنیای مدرنیته بهر مند شویم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار