در گفت‌وگو با پانا:

احسان خرسندی: گل‌محمدی پرسپولیسی‌ها را هم غافل‌گیر کرد

پرسپولیس کیفیتش را به رخ حریف کشید/تلاش کردند قبل دربی تمرکز یحیی را به هم بریزند/فوتبال عجیبی از استقلال دیدیم!

تهران (پانا) - پیشکسوت سرخپوشان پایتخت معتقد است تعویض یحیی گل محمدی در شروع نیمه دوم و به بازی آوردن آل کثیر حتی پرسپولیسی‌ها را هم غافل‌گیر کرد.

کد مطلب: ۱۳۶۵۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد
احسان خرسندی: گل‌محمدی پرسپولیسی‌ها را هم غافل‌گیر کرد

احسان خرسندی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به برتری خفیف پرسپولیس در دربی پایتخت گفت:«این دربی ویژه‌ای بود. برنده‌ آن شانسش را برای قهرمانی حفظ می‌کرد. بازنده تقریباً از کورس خارج می‌شد و مساوی هم سپاهان را به قهرمانی نزدیک می‌کرد. به همین دلیل این بازی متفاوت‌تر از بقیه دربی‌ها بود و خیلی سخت ‌و تعیین‌کننده بود. دو تیم بااحتیاط شروع کردند و البته پرسپولیس توانست دقایق ابتدایی را بهتر کار کند. در طول بازی بهتر بودن خود را به حریف نشان دادیم. دو تیم می‌خواستند ابتدا گل نخوردند.
وی افزود: پرسپولیس اما در طول بازی به‌خصوص نیمه اول تلاش زیادی کرد تا از همه فضای زمین استفاده کند. برعکس، استقلال فقط متکی به حرکات مهدی قایدی بود. از دروازه بان، دفاع‌های راست و چپ وهافبک‌ها،همگی وقتی توپ را می‌گرفتند، دنبال قایدی بودند تا توپ را به تو بدهند. بالاخره این بازیکن خلاقیت دارد و بلد است چطور کار کند. در یک صحنه او حرکت خطرناک انجام داد و در بقیه دقایق بازی به‌خوبی اسماعیلی فر توانست قایدی را کنترل کند.»

پیشکسوت پرسپولیس ادامه داد: «ما واقعاً به‌غیراز اینکه آن‌ها تلاش کنند توپ را به قایدی برسانند، چیزی از استقلال ندیدیم. وقتی هم که گل خوردند، ساپینتو همه سرزن‌های خود را به زمین فرستاد و فوتبال عجیب‌وغریبی از آن‌ها دیدیم. عدم موفقیت حریف، همراه بود با عملکرد بسیار خوب پرسپولیس به‌خصوص در فاز دفاعی و حفظ نتیجه. بلند بازی کردن و تغذیه مهاجمان اصول دارد اما استقلال تیمی نبود که این‌طور بازی را بلد باشد. آن‌ها سانترهای تندوتیز با ارتفاع کم ارسال کردند و تنها یکی دو بار ارسال بلند داشتند. حتی بازیکنان استقلال هم با این نوع بازی غریبه بودند و سردرگم بازی می‌کردند. وقتی هم که قایدی از کناره‌ها به وسط زمین آمد، عملاً بازی را دادند و هیچ موقعیتی پرسپولیس به حریف نداد.»

احسان خرسندی با اشاره به تعویض عیسی آل کثیر در شروع نیمه دوم گفت: «واقعاً خود پرسپولیسی‌ها هم سورپرایز شدند. تابه‌حال ندیده بودیم گل محمدی این‌قدر زود دست به تعویض بزند. اما این کار را کرد و جواب هم گرفت. مهدی عبدی تا زمانی که بود، کارش را به نحو احسن انجام داد. او در یک صحنه باعث اخیر گرفتن عارف غلامی‌ شد تا دست‌به‌عصا بازی کند و در یک صحنه هم می‌توانست از یامگا پنالتی بگیرد. به نظرم پنالتی نبود اما اگر عبدی باهوش بود می‌توانست پنالتی بگیرد. درهرحال در همان صحنه یامگا مصدوم و تعویض شد. حردانی هم که جایگزینش شد،نتوانست روی سمت چپ پرسپولیس فشار بیاورد. دو تیم تلاش می‌کردند از سمت راست حریف و چپ خودی حمله کنند. اسماعیلی فر به خاطر کنترل قایدی، زیاد در حملات شرکت نکرد تا روی کنترل او تمرکز کند.»

وی در مورد داوری تأکید کرد: «صحنه خاصی نبود. داور خیلی خوب بازی را کنترل و مدیریت کرد. خطاهای بی‌خود نگرفت و جریان بازی را مختل نکرد. هرچند قبل از بازی خیلی‌ها در مورد داوری شک و تردید داشتند اما قضاوتش خوب بود.»

پیشکسوت پرسپولیس با تمجید از یحیی گل محمدی افزود: «ما متفاوت‌ترین یحیی را در عرصه مربیگری در این دربی دیدیم. واقعاً شجاعانه تصمیم گرفت و تعویض کرد. خیلی‌ها تلاش کردند تا با مطرح کردن نامه‌ای بزرگ، یحیی را وارد حاشیه کنند و تمرکز تیم و خودش را بگیرند. اما او خیلی خوب جواب این حواشی را داد. الان هم پرسپولیس باید ۳ بازی باقی‌مانده را ببرد و منتظر لغزش سپاهان باشد. ما خیلی امیدواریم سپاهان در بازی‌های باقی‌مانده امتیاز از دست بدهد. استقلال هم هنوز از کورس خارج نشده ولی بازی‌های سختی در پیش دارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار