ثبت‌نام ۳ هزار دانش‌آموز در سامانه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خراسان جنوبی

بیرجند (پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به ثبت نام ۳هزار دانش‌آموز در سامانه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان، گفت از این تعداد یک هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر دوره‌های مختلف تحصیلی، در انجمن‌های اسلامی مدارس،به صورت مستمرفعالیت می‌کنند.

کد مطلب: ۱۳۶۴۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد
ثبت‌نام ۳ هزار دانش‌آموز در سامانه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خراسان جنوبی

سید علیرضا موسوی نژاد، در بازدید اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان استان،تصریح کرد: از میان اعضای فعال،۲۵۰دانش آموز دختر و پسر به عنوان مسئول انجمن با اتحادیه همکاری می کنند.

وی، از فعالیت مرکز خیریه دانش‌آموزی امام حسن مجتبی«علیه السلام» در استان خبر داد و عنوان کرد: این مرکز با ۲ هدف اصلی ایجاد دغدغه و به میدان آوردن دانش آموزان در امر مواسات و کمک به خانواده های دانش آموزان محروم در سال ۱۴۰۰ تاسیس شد و تا کنون بیش از ۷۰ خانواده را تحت پوشش قرار داده و به مناسبت های مختلف بسته های مختلف معیشتی و تحصیلی به این عزیزان تقدیم می کند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به اجرای طرح میقات در انجمن های اسلامی مدارس، اظهار کرد: میقات محفلی برای تداوم ارتباط و فعالیت فارغ التحصیلان است؛در این طرح، فارغ التحصیلان انجمن اسلامی که حالا در مراکز عالی علمی، ادارات دولتی و بخش خصوص مشغول فعالیت می باشند، در برنامه های مختلف فرهنگی، مذهبی و جهادی. گرد هم آمده و ارتباط با یکدیگر و همچنین اتحادیه را ادامه می دهند.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، اضافه کرد: کلیه فارغ التحصیلان براساس تخصص و علاقه در کارگروه های مختلف از قبیل اردوی جهادی، علمی و مشاوره تحصیلی،سبک زندگی اسلامی،کتاب و مطالعه مفید،دختران تمدن ساز،آموزش و توانمند سازی فعالیت می کنند .

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که جشنواره نمایشگاه های دانش آموزی مدرسه انقلاب در راستای تحقق اهداف جهاد تبیین در کف مدارس اجرا می شود، یاد آور شد: در جشنواره رسانش نیز دانش آموزان نوجوان، بامباحث سواد رسانه ای آشنا شده مبانی و آموزش های فنی آن را فراگرفته و در قالب های مختلف انیمیشن، پادکست، فیلم کوتاه، نماهنگ و پوستر، اثر تولید کرده با هم رقابت می‌کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، سرگذشت پژوهی و سیر در احوالات شهدای دانش آموز را راهکاری مؤثر در تحقق اهداف جهاد تبیین دانست و خاطر نشان کرد: برای نیل به این منظور،۲طرح همکلاسی آسمانی ویژه پسران و لشکر فرشتگان، ویژه دختران دربرنامه های تشکل انجمن اسلامی گنجامده شده ودرآن،گروه های دانش آموزی،بابرگزاری یادواره ها و محافل انس باشهدا باسیره شهدا آشنامی‌شوند.

وی از برپایی اردو‌ها به عنوان اصلی ترین برنامه تربیتی برای دانش آموزان یاد کرد و افزود: در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان،اردو ها اهمیت ویژه ای داشته و هر ساله اردوهایی در مدل های داخل و خارج استانی، به صورت چندروزه و یک روزه برگزار می‌شود و ضمن ایجاد فضای شور و نشاط و هیجان بستر های لازم کار تربیتی فراهم می آید.

به گفته موسوی نژاد، بازی های گروهی تاما و هیات دانش آموزی انصارالمهدی از دیگر برنامه های اتحادیه ی انجمن های اسلامی خراسان جنوبی در تربیت، هدایت و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان در قالب اجرای برنامه های مذهبی، علمی، طراحی نقشه و برنامه ریزی، بازی های با نشاط و کار گروهی با پیام ها و اهداف تربیتی ویژه به شمار می روند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار