اختلاف شهرداری بیرجند و شرکت آب و فاضلاب و نارضایتی مردم

بیرجند (پانا)- از حدود یکسال گذشته تاکنون بخاطر اختلاف نظر بین شهرداری بیرجند و شرکت آب و فاضلاب مبنی بر آسفالت نوارهای حفاری سطح شهر که توسط شرکت آب و فاضلاب صورت می‌پذیرد، شاهد نارضایتی‌هایی از سوی شهروندان مبنی بر طولانی شدن زمان آسفالت نوار حفاری‌ها و رها شدن خیابان‌ها بخصوص در شمال شهر بیرجند هستیم که بارها و بارها منعکس شده است. موضوعی که در سال گذشته چندین جلسه شورای شهر را برای بررسی با حضور مدیران شرکت آبفا و همچنین شهردار بیرجند به‌خود اختصاص داد و در کمیسیون عمران هم بصورت ویژه بررسی شد ولی تاکنون خروجی خاصی نداشته است.

کد مطلب: ۱۳۶۵۹۹۱
لینک کوتاه کپی شد
اختلاف شهرداری  بیرجند و شرکت آب و فاضلاب و نارضایتی  مردم

موضوعی که در اولین جلسه علنی شورای شهر بیرجند در سال جاری هم مطرح و عنوان شد به دلیل اختلافات موجود، شهرداری و شرکت آبفا هر کدام بطور جداگانه نامه ای به دادستانی ارسال و نسبت به عملکرد یکدیگر اعتراض کرده‌اند. در همین راستا شهرداری بیرجند در تاریخ ۱۵ فروردین ماه نامه ای به آبفا مبنی بر عدم انعقاد تفاهم نامه صدور مجوز حفاری ارسال و متعاقبا هم نامه‌ای هم در تاریخ ۲۲ فروردین ماه با همین مضمون به دادستانی ارسال و عنوان کرده علی‌رغم پیگیری های متعدد شهرداری، تاکنون این مجوز صادر نشده که باید در سال جاری در این خصوص اقدامات لازم انجام گیرد.

تناقض گویی مدیران آبفا و سردرگمی شهرداری
مرتضی یزدان شناس یکی از اعضای شورای شهر بیرجند در ادامه با بیان اینکه یا باید آسفالت نوار حفاری ها بصورت مادم العمر با نظارت شهرداری به آبفا واگذار و یا اینکه با پرداخت هزینه ها توسط شهرداری انجام گیرد، از تناقض‌گویی پیمانکار آبفا و مدیران این مجموعه که هر کدام حرف های متفاوتی داخل و خارج جلسات رسمی می زنند، انتقاد کرد و گفت: شهرداری بلاتکلیف است چرا که در جلسات رسمی قولی داده می شود که با آنچه در خارج از جلسات گفته می شود، متفاوت است.

وی ادامه داد: اگر مسئولیت مادام العمر حفاری ها به آبفا واگذار شود، بعد از نشست احتمالی زمین هم خودشان باید پاسخگو باشند و شهرداری مجبور نیست سهل انگاری پیمانکار را بعدا جبران کند و متحمل خسارت شود.

وی عنوان کرد: بهتر است به شهرداری اجازه دهیم تا با آبفا قرارداد ببندد ولی آنها را مکلف کنیم که عواقب کار را هم بر عهده بگیرند و شهرداری هم نظارت خود را بیشتر کند.

عدم پاسخ شهرداری و ضرری که به مردم تحمیل می شود

عباس سروری منشی شورای شهر بیرجند هم بر خلاف این اظهار نظر گفت: در جلسات گذشته شورای شهر مقرر شد آسفالت نوار حفاری ها به شهرداری واگذار شود ولی شهرداری پاسخی نداد و این مردم هستند که در این بین متضرر می شوند.

دادستانی پادرمیانی کند

ویدا ناصری رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بیرجند هم در این زمینه گفت: این موضوع بارها در جلسات شورای شهر مطرح و مکاتبات زیادی پیرامون آن انجام و پاسکاری های زیادی بین شهرداری و آبفا انجام گرفته که خروجی خاصی نداشته است. وی خواستار برگزاری جلسه ای با حضور دادستان مرکز استان برای تعیین تکلیف این موضوع شد و افزود: به نظر می رسد جلسات داخلی شورا در این زمینه نتیجه بخش نباشد.

شهرداری توان آسفالت نوار حفاری ها را در صورت پرداخت هزینه ها دارد

رضا حسنی صفت رئیس شورای شهر بیرجند هم با بیان اینکه وقتی دستگاه‌های خدمات رسان در ارائه خدمات کوتاهی می کنند مردم این را به حساب شهرداری می گذارند، گفت: ادارات مختلفی نسبت به حفاری اقدام می کنند و ما نمی توانیم با هر کدام با روش جداگانه ای رفتار کنیم بنابراین اگر تصمیم واحدی بگیریم بهتر است.

وی افزود: مدیران شرکت آبفا اعلام کرده اند که پیمانکارشان توانایی لازم را ندارد، بنابراین اگر آبفا هزینه تمام شده شهرداری را بپردازد، عملیات ترمیم و آسفالت توسط شهرداری انجام پذیر است.

اختلاف شهرداری و آبفا بر سر تعرفه آسفالت

دکتر محمودی راد دیگر عضو شورا هم به اختلاف آبفا و شهرداری بر سر تعرفه آسفالت نوار حفاری های شهر اشاره و گفت: در سال گذشته توافقی در این زمینه حاصل نشده است.

تعیین تکلیف مشکل ظرف دو هفته آینده توسط کمیسیون خدمات شهری‌ شورا

حجت الاسلام عبدالرزاق نژاد هم در ادامه خواستار میانجیگری شورای شهر و حل این مشکل بصورت داخلی شد و افزود: بهتر است این موضوع را داخلی حل کنیم چرا که ورود دادستانی ضعف شورا را می رساند. در نهایت مقرر شد ظرف دو هفته کمیسیون خدمات شهری شورای شهر بیرجند این موضوع را بررسی و تعیین تکلیف کند.

موافقت شورای شهر با تمدید قرارداد شرکت توان خواهان

هم چنین در این جلسه نامه شهرداری به شورا در مورد درخواست شرکت خدمات توان خواهان مبنی بر تمدید قرارداد توزیع و فروش شارژ کارت بلیط اتوبوس مطرح و عنوان شد: با توجه به اتمام قراداد ۳ ساله این شرکت در راستای حمایت از جامعه معلولان نسبت به تمدید قرارداد به مدت ۳ سال دیگر هم موافقت شود که اعضای شورای شهر بیرجند با این موضوع موافقت و مقرر شد شرکت مذکور به فعالیت خود ادامه دهد. هم چنین در این جلسه اعضای شورای شهر بیرجند با درخواست نامه شرکت تعاونی مصرف دادگستری مبنی بر تغییر قرارداد احداث واحدهای مسکونی خیابان ظفر ۲۴ از سازه فلز به سازه بتن مخالفت کردند و مقرر شد شرکت مذکور برابر مفاد قرارداد مزایده عمل کند. هم چنین در این جلسه نامه درخواست مساعدت یکی از مدارس شهر بیرجند از شهرداری مطرح که در پاسخ به این درخواست مقرر شد از محل ۳درصد درآمدهای شهرداری که به حساب آموزش و پرورش سالانه واریز می شود، مدرسه مذکور پیگیری های لازم را انجام دهد.

نامگذاری دو میدان به نام پهلوانان و شهدای اصناف

بررسی مصوبات کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای شهر بیرجند از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بیرجند از نامگذاری میدان پشت بهشت متقین بیرجند به نام میدان پهلوانان بنا به درخواست هیات زورخانه ای و پهلوانی بیرجند به عنوان یکی از این مصوبات نام برد و افزود: هم چنین نامگذاری میدان ورودی سایت صنوف آلاینده به نام شهدای اصناف بیرجند از دیگر این مصوبات می باشد. لازم به ذکر است اعضای شورای شهر بیرجند با این دو مصوبه موافقت کردند.

فروشگاه های حجاب و عفاف در شهر بیرجند جانمایی شوند

هم چنین در ادامه این جلسه نامه یکی از شرکت های خصوصی فعال در زمینه حجاب و عفاف مبنی بر تخصیص بازارچه ای در ابتدای مدرس برای فروش محصولات شان مطرح و عنوان شد: کمیسیون فرهنگی به دلایل ترافیکی و وجود برخی ابهامات در مورد شرکت مذکور با این درخواست مخالفت کرده و درخواست برگزاری مزایده را به صورت یکسان برای همه متقاضیان داشته است. موضوعی که مخالف و موافقانی داشت. یزدان شناس عضو شورای شهر بیرجند به عنوان مخالف این مصوبه خواستار واگذاری این محل به شرکت مذکور شد و گفت: این موضوع از ۴ ماه پیش در شورا مطرح و بدون نتیجه بوده بنابراین بهتر است در نقاط مختلف شهر جانمایی هایی برای عرضه محصولات حجاب و عفاف انجام گیرد تا زمان را از دست ندهیم.

در زمین دشمن بازی نکنیم

وی افزود: آوردن اما و اگرها پیرامون یک مساله همیشه آن را به تأخیر انداخته و در این زمینه حجاب و عفاف هم بهتر است وقت کشی نکنیم و از هر کسی که تمایل به فعالیت در این حوزه را داشت، حمایت کنیم.
وی عنوان کرد: چرا ما باید در زمین دشمن بازی کنیم و چرا باید چادری های ما چادر۷، ۸، ۱۰ میلیونی خریداری کنند ولی یک مانتوی جلو باز ۱۰۰ هزار تومان عرضه شود.

سروری دیگر عضو شورا هم خواستار برگزاری مزایده در این زمینه شد و از اطلاعاتی پیرامون شرکت مذکور خبر داد که برگزاری مزایده به آن ابهامات پایان داده و عدالت را برقرار می کند. در نهایت مقرر شد پیرامون پیشنهاد واگذاری مکان مذکور به مدت ۶ ماه به این شرکت با تخفیف ۲۰ درصدی محصولات حجاب و عفاف آن هم بصورت فروشگاه نه بازارچه در جلسات بعدی شورای شهر تصمیم‌گیری شود و در صورت رضایت از این شرکت قرارداد تمدید شود. هم چنین در این زمینه مقرر شد در مورد برگزاری فراخوان برای ایجاد فروشگاه های حجاب و عفاف در نقاط مختلف شهر در جلسات آتی برنامه ریزی و رأی گیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار