با 200 میلیون تومان چه خودرویی می‌توان خرید؟

تهران (پانا) - این روزها با سرمایه 200 میلیون تومانی تنها گزینه‌های انتخابی برای خرید خودرو عبارتند از خرید پژو405، پراید و ام‌وی‌ام که کارکردی بالا دارند.

کد مطلب: ۱۳۶۴۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد
با 200 میلیون تومان چه خودرویی می‌توان خرید؟

قیمت خودرو چنان افسارگسیخته رو به افزایش است که برای خرید یک خودرو نه ماهیانه و هفتگی که باید روزانه قیمت‌ها را بررسی کرد.

در مهرماه 1401 خبرگزاری پانا در گزارشی بررسی کرد که با 100 تا 200 میلیون تومان چه خودروهایی می‌توان خرید. اگرچه خودروها تماماً دست دوم بودند اما خودروهایی مانند پژو، کوییک، ساینا و تیبا در سبد انتخابی خانواده‌ها وجود داشت.

حالا با گذشت 6 ماه از آن تاریخ با مبلغ 200 میلیون تومان تنها خودروهایی که می‌توان خرید پژو405، پراید و ام‌وی‌ام است که البته با کارکردی بالای 100 هزار کیلومتر.

یکی از دلایل جهش قیمت خودرو نوسان های عجیبی است که در حوزه ارز تجربه شد اما موضوع دیگر که قابل تامل است تقاضای بازار برای خرید خودرو جهت سرمایه گذاری بود.

در اواخر سال گذشته مردم به‌شدت نگران حفظ سرمایه‌های کم یا زیادشان بودند و عده‌ای که می‌توانستند پول نقدی که در بانک نگه می‌داشتند زمین و ملک خریدند و طبقه متوسط که سرمایه اندکی داشتند به سمت خرید خودرو، سکه و طلا رو آوردند و همین افزایش تقاضا منجر به بالا رفتن قیمت خودروهای دست‌دوم شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار