خرید قسطی خودروی صفر به‌صرفه است؟

تهران (پانا) - خرید لیزینگی خودرو آخرین گزینه برای کسانی است که هنوز صاحب خودرو نشده‌اند و سرمایه‌شان به خرید خودروی صفر نمی‌رسد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که سود اصلی فروشندگان لیزینگی خودرو در فروش قسطی خودروهای با مدل بالاست.

کد مطلب: ۱۳۶۶۲۷۸
لینک کوتاه کپی شد
خرید قسطی خودروی صفر به‌صرفه است؟

خرید قسطی خودرو که تحت عنوان لیزینگ خودرو هم یاد می‌شود یکی از روش‌های پیشنهادی برای صاحب خودرو شدن است.

در خرید قسطی خودرو عموماً 50 درصد از قیمت خودرو پیش گرفته می‌شود و بسته به نوع ماشین در قالب قسط‌های طولانی‌مدت مابه‌التفاوت قیمت خودرو با سود تعیین شده به فروشنده خودرو پرداخت می‌شود.

خرید قسطی تیبا صندوق‌دار

بررسی خرید قسطی خودروی تیبا صندوق‌دار SX بنزینی نشان می‌دهد که فروشنده اگر بخواهد این خودرو را قسطی بفروشد حداقل 55 میلیون تومان سود می‌کند.

این خودرو صفرکیلومتر و تولید سال 1401 هم‌اکنون در بازار به قیمت 380 میلیون تومان معامله می‌شود. یکی از فروشندگان قسطی این خودرو عنوان می‌کند که برای خرید قسطی خودروی تیبا صندوق‌دار SX بنزینی متعلق به سال 1401 با پیش‌پرداخت 87 میلیون تومان ممکن است. قسط‌هایی که باید پرداخت شود 60 ماهه با مبلغ 5 میلیون و 800 هزار تومان است و خودرو در مدت‌زمان 20 روز تحویل مشتری می‌شود.

درواقع قیمت نهایی این خودرو با این روش خرید 435 میلیون تومان می‌شود یعنی 55 میلیون تومان برای فروشنده سود خواهد داشت. البته اگر فروشنده این خودرو را از کارخانه خریده باشد سودی بیش از این اعداد و ارقام می‌برد. خودروی تیبا صندوق‌دار در سال 1401 به قیمت کارخانه‌ای 120 میلیون و 107 هزار تومان معامله شده است. درواقع فروشنده حدود 314 میلیون تومان سود کرده است.

خرید قسطی سایناEX دنده‌ای:

خرید قسطی خودروی سایناEX دنده‌ای با پیش‌پرداخت 150 میلیون تومانی ممکن است. قسط‌های این خودرو 30 ماهه و به مبلغ ماهیانه 10 میلیون تومان است. قیمت نهایی این خودرو با خرید قسطی 450 میلیون تومان است.

اکنون خودروی سایناEX دنده‌ای ساخت 1401 به قیمت 400 میلیون تومان معامله می‌شود. درواقع مابه التفاوات خرید قسطی این خودرو با قیمت بازار آن حدود 50 میلیون تومان است. از سوی دیگر قیمت کارخانه‌ای این خودرو ... تومان است.

خرید قسطی خودروی دنا پلاس:

خرید قسطی خودروی دنا پلاس با پیش‌پرداخت 322 میلیون تومان و 60 قسط ماهیانه 11 میلیون و 500 هزار تومان امکان‌پذیر است. درواقع قیمت نهایی خرید قسطی این خودرو 1 میلیارد و 12 میلیون تومان است. این خودرو در شرایط فعلی باقیمت 775 میلیون تومان معامله می‌شود. درواقع فروشنده اگر خودرو را از بازار آزاد خریده باشد با فروش قسطی حدود 257 میلیون تومان سود می‌کند.

خرید قسطی پژو 206:

خرید قسطی پژو 206 تیپ2 که در سال 1401 تولیدشده است، در بازار باقیمت 600 میلیون تومان معامله می‌شود. برای خرید قسطی این خودرو پیش‌پرداخت 200 میلیون تومان و 30 قسط 14 میلیون تومانی قابل خریداری است. قیمت نهایی خرید قسطی این خودرو 1 میلیارد و 20 میلیون تومان می‌شود که تفاوتش باقیمت بازار حدود 420 میلیون تومان است.

فروشندگان لیزینگی خودرو سود عمده‌شان در فروش قسطی خودروهای با مدل بالاتر است و خودروهایی که مدل پایین‌تری دارند سود زیادی برای این فروشندگان ندارد مگر اینکه خودرو را با قیمت کارخانه‌ای خریده باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار