سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تشریح کرد:

اعلام تمام جزئیات برگزاری نماز عید سعید فطر؛ ۱۰۰ دانش‌‌آموز تشکیلاتی پیک عید هستند

نماز عید سعید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه خواهد شد/ ورود به مصلی از ساعت ۴ صبح و فقط از ضلع شرق و ‌‌شمال انجام می‌شود/ روزه اولی‌ها هدیه خود را از دانش‌آموزان تشکیلاتی دریافت می‌کنند

تهران (پانا) - سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خبر داد در روز عید فطر درب‌های مصلی امام خمینی تهران از ساعت ۴ صبح بر روی نمازگزاران گشوده می‌شود و نماز عید سعید فطر از ساعت ۸ صبح به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۶۴۰۹۱
لینک کوتاه کپی شد
اعلام تمام جزئیات برگزاری نماز عید سعید فطر؛ ۱۰۰ دانش‌‌آموز تشکیلاتی پیک عید هستند

حجت‌الاسلام علی نوری صبح امروز در نشست اعلام برنامه‌های نماز عید سعید فطر اظهار کرد: امسال پس از سه سال وقفه در برگزاری نماز عید سعید فطر، با اعلان روز عید، نماز عید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلی امام خمینی برگزار خواهد شد.

سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه افزود: روز عید فطر و ماه رمضان هم جنبه فردی دارد و هم اجتماعی. در حوزه فردی معنویت روزه‌دار مورد توجه قرار می‌گیرد اما عید رمضان، عید وحدت اجتماعی است. نظر به این دو کارکرد، شعار «عید بندگی و همبستگی» برای امسال انتخاب شد.

رئیس ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر با بیان اینکه با حضور دستگاه‌های مختلف، از دو ماه پیش جلسات هماهنگی برگزاری نماز عید سعید فطر در حال برگزاری است، اضافه کرد: درب‌های مصلی از ساعت ۴ صبح بازگشایی می‌شود. برنامه‌های ما در جایگاه به طور رسمی از ساعت ۷ صبح شروع می‌شود و از ساعت ۸ صبح نماز به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه خواهد شد و بعد هم ایراد خطبه را از سوی ایشان خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام نوری گفت: محدودیت‌های ترافیکی از سوی پلیس راهور اعلام خواهد شد. اتوبوس و مترو و وسیله‌های حمل و نقل عمومی برای سرویس‌دهی به مردم رایگان است. در ضلع جنوبی مصلی، درب‌ها بسته است و تمرکز بر ورود از درب‌های ۱۸، ۱۹ و ۲۰ از ضلع شمالی مصلی یعنی بزرگراه شهید سلیمانی است. در شرق مصلی نیز درب‌های ۱۳، ۱۴ و ۱۵ یعنی خیابان قنبرزاده نیز ورود آزاد است. در اطراف مصلی پارکینگ‌ها در نظر گرفته شده است. ایستگاه متروی شهید بهشتی توقف نخواهد داشت و ایستگاه‌های سهروردی و میرزایی شیرازی در نظر گرفته شده است. سکوهای اطلاع‌رسانی جهت راهنمای نمازگزاران در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه توصیه‌هایی به مردم داشت و افزود: در راستای راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن و روز قدس، انشالله با حضور نمازگزاران تهران، یک نماز باشکوه را شاهد خواهیم بود. حضور روزه اولی‌ها و دانش‌آموزان در این نماز به شکوه حضور اضافه خواهد کرد. مردم حتما مهر و سجاده همراه خود داشته باشند. مردم از همراه آوردن وسایل حجیم و غیرضروری پرهیز کند که ورود با سهولت انجام شود. مردم با اتمام نماز و خطبه‌های مقام معظم رهبری، از عجله جهت خروج از مصلی پرهیز کنند، هرچند برای خروج تمام درب‌های مصلی باز است.

حجت‌الاسلام نوری به برنامه‌های حوزه اطلاع‌رسانی اشاره کرد و افزود: جزئیات برنامه، نقشه‌ها و ... از طریق QR کدی که در تبلیغات شهری معرفی می‌شود، قابل دریافت است. سامانه پیامکی ۶۸۶۸ برای دریافت پیشنهادات و نکات مردم در نظر گرفته شده است. در ورودی، نقشه و برگه راهنما نصب شده و به نمازگزاران نیز تحویل داده خواهد شد تا به سهولت مکان‌یابی کنند. موشن‌گرافی‌هایی هم برای اطلاع‌رسانی در نظر گرفته شده است که از رسانه ملی و فضای مجازی تقدیم می‌شود. این برنامه به صورت زنده از شبکه‌های صداوسیما پخش خواهد شد.

وی به برگزاری برنامه‌های جانبی اشاره کرد و گفت: در پایان و خروج نمازگزاران پذیرایی فرهنگی در نظر گرفته شده است و موکب‌ها و گروه‌های سرود مختلف، برنامه دارند. سرود ویژه امسال از سوی گروه ماوا ارائه می‌شود. از حضور مداحان نیز استفاده خواهیم کرد. پویش ثبت عکس و فیلم از سوی مردم تدارک دیده شده است که تبلیغات آن ارائه خواهد شد.

سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و جماعات در ادامه ابراز امیدواری کرد این عید بندگی با حضور گسترده مردم، وحدت‌بخش و امیدآفرین باشد.

وی گفت: آمادگی ما برای برگزاری نماز عید فطر رقم خورده است. عید سعید فطر اگر جمعه باشد اقامه نماز عید فطر کفایت می‌کند و نماز جمعه اقامه نخواهد شد. اگر هم عید روز شنبه باشد، نماز جمعه برگزار خواهد شد و در روز شنبه نماز عید سعید فطر اقامه می‌شود.

حجت‌الاسلام نوری در پاسخ به سوال پانا درباره برنامه‌های دانش‌‌آموزی این مراسم گفت: یکی از ابتکارات خوب ما این است که امسال به صورت گسترده از حضور دانش‌آموزان استفاده شود. پیش‌بینی ما این است که حدود ۱۰ هزار نفر از دانش‌‌آموزان در این مراسم بزرگ حضور پیدا خواهند کرد. تدارک دیدیم که ۱۰۰ نفر از دانش‌آموزان تشکیلاتی دختر و پسر پیک عید ما باشند که با نشان خاص در بین صفوف قرار می‌گیرند و کوله‌هایی دارند که حاوی محتوای خوب برای خردسالان و نوجوانان است. سعی ما این است که با کمک اینها هیچکدام از خردسالان و روزه اولی‌ها بدون هدیه از مصلی خارج نشوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار