استاندار آذربایجان‌غربی:

بانک‌ها برای حمایت از تولید تمامی تلاش خود را به کار گیرند

ارومیه (پانا) - استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه سهم خدمات، تولید، صنعت و کشاورزی در تسهیلات بانکی باید مشخص شود، گفت بانک‌ها برای حمایت از تولید در آذربایجان‌غربی باید تمامی تلاش خود را به کار گیرند.

کد مطلب: ۱۳۶۳۷۹۴
لینک کوتاه کپی شد
بانک‌ها برای حمایت از تولید تمامی تلاش خود را به کار گیرند

محمدصادق معتمدیان در شصت و دومین جلسه گفت وگوی دولت با بخش خصوصی در آذربایجان‌غربی با انتقاد از حمایت ناکافی بانک‌های خصوصی فعال در استان از واحدهای اقتصادی، اظهار کرد: قطع یقین می‌توان از برخی ظرفیت‌های قانونی برای ایجاد تمایل در بانک‌های خصوصی جهت ارائه تسهیلات به واحدهای اقتصادی استان بهره برد.

وی با بیان اینکه باید بخش قابل قبولی از درآمد بانک‌ها آذربایجان‌غربی برای توسعه خود استان اختصاص یابد، خواستار ارائه گزارشی دقیق از گردش مالی بانک‌های فعال در استان شد.

وی خواستار مکاتبه مجدد برای استقرار نماینده بانک مرکزی در آذربایجان‌غربی شد و گفت: در حال حاضر نیز نماینده ابن بانک در آذربایجان‌شرقی مستقر است و مشکل خاصی هم در این رابطه وجود ندارد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با تاکید بر اینکه برنامه دولت صرفاً حمایت از واحدهای تولیدی راکد نیست، ادامه داد: دولت در تلاش برای توسعه واحدهای تولیدی موفق و بهره برداری از فازهای جدید جهت توسعه آنان است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی هم در این نشست با بیان اینکه دستگاه قضائی تمام تلاش خود را برای حمایت از واحدهای تولیدی به کار گرفته است، گفت: در محاسبه جرایم ماده ۱۰۰ واحدهای تولیدی باید نگرش به سمت حمایت از تولید و اشتغال زایی باشد.

ناصر عتباتی با اشاره به تشکیل کمیسیون ویژه ماده ۱۰۰ در استانداری با حضور دستگاه قضائی، معاونت عمرانی و رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه، اظهار کرد: فرامین رهبر انقلاب در حمایت از تولید باید در چارچوب قانون عملیاتی شود.

وی خواستار کمک نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات و خلاءهای قانونی در حمایت از بخش خصوصی و تولید شد.

در این جلسه نمایندگان بخش خصوصی با قدردانی از بازدیدهای میدانی استاندار آذربایجان‌غربی از واحدهای اقتصادی خواستار ادامه این روند شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار