نایب‌رئیس فدراسیون ورزش دانش‌اموزی جمهوری اسلامی ایران:

اردوی تیم ملی فوتبال دانش‌آموزی در شیراز آغاز شد

تهران (پانا) - نایب‌رئیس فدراسیون ورزش دانش‌اموزی جمهوری اسلامی ایران از آغاز برگزاری اردوی تیم ملی فوتبال دانش‌آموزی در شیراز خبر داد و گفت نفرات منتخب این اردو در مسابقات جهانی که تیرماه امسال در مراکش برگزار می‌شود، دعوت خواهند شد.

کد مطلب: ۱۳۶۳۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد
اردوی تیم ملی فوتبال دانش‌آموزی در شیراز آغاز شد

به گزارش روابط عمومی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش؛ شهامت عباسی، نایب‌رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه برگزاری اردوی تیم ملی فوتبال دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران در ورزشگاه نرجس شیراز گفت: نفرات منتخب این اردو جهت حضور در مسابقات جهانی که قرار است تیرماه سال جاری در مراکش با حضور تیم‌های برتر دانش‌آموزی جهان برگزار شود، دعوت خواهند شد.

نایب‌رییس فدارسیون ورزش دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: همچنین مسابقات آسیایی دانش‌آموزی در رشته فوتسال و فوتبال نیز اواخر تابستان به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

رئیس انجمن فوتبال مدارس کشور گفت: برترین‌های این دانش‌آموزان و دانش‌آموزانی که در مرحله بعد فراخوان و انتخاب خواهند شد در اردوی تیم ملی حضور پیدا خواهند کرد.

عباسی، هدف از برگزاری این اردوها را ایجاد انگیزه و روحیه نشاط و شادابی در بین دانش‌آموزان و فوتبالیست‌های جوان و نوجوان کشور عزیزمان دانست.

نایب‌رئیس فدارسیون ورزش دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران گفت: در مرحله اول از ۹۰ بازیکن برتر ۳۲ تیم استان که در مسابقات شهدای دانش‌آموز خرمشهر و آبادان که در بهمن‌ماه ۱۴۰۱ حضور داشتند ۵۰ نفر انتخاب شدند و نفرات برتر این اردو نیز برای مرحله بعد انتخاب می‌شوند.

رئیس انجمن فوتبال مدارس کشور افزود: امیدواریم که نفراتی برای فوتبال کشور و آینده جمهوری اسلامی ایران انتخاب شوند و کشور عزیزمان همیشه سربلند باشد.

عباسی افزود: هدف دیگر اینچنین مسابقاتی ایجاد روحیه مشارکت در دانش‌آموزان و استعدادیابی و نخبه‌پروری است و در واقع خروجی این مسابقات به تیم‌های ملی جوانان و نوجوانان راه خواهند یافت.

نایب‌رئیس فدارسیون ورزش دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: در مرحله آموزشگاهی مسابقات ورزشی بیش از ۵ میلیون دانش‌آموز در رشته‌های مختلف با هم به رقابت پرداختند.

محمدخلیل عسکری، مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس نیز از همه عوامل برگزاری این مسابقات و خانواده‌های دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این مسابقات قدردانی کرد.

عسکری گفت: در این اردو ۶ تن دانش‌آموز و یک مربی از استان فارس حضور دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: استان فارس برای برگزای میزبانی مسابقات آسیایی دانش‌آموزی نیز آمادگی کامل دارد.

داوود عنبرستانی، مربی تیم ملی فوتبال دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: سطح مسابقات فوتبال دانش‌آموزان کشور که در خرمشهر و آبادان برگزار شد، بسیار بالا بود.

عنبرستانی افزود: دلیل اینکه شیراز به عنوان میزبان این مرحله از اردوها انتخاب شده است، عملکرد خوب آموزش و پرورش استان در میزبانی‌ها بوده و همچنین در این ایام، شیراز دارای آب و هوا، شرایط مساعد زمین و امکانات ورزشی خوبی برای برگزاری اردوهای تیم ملی است.

مهدی ابراهیم بای سلامی، مدیر تیم‌های ملی فدراسیون ورزش دانش‌آموزی نیز گفت: این اردو، دومین مرحله از اردوی آمادگی و انتخابی تیم ملی فوتبال دانش‌آموزی است که قرار است تیرماه به مسابقات جهانی در مراکش اعزام شوند.

بای سلامی افزود: مرحله اول این اردو در تهران برگزار شد و پیش‌مقدمات آن مسابقات داخلی بود که در آبادان و خرمشهر برگزار شد.

وی گفت: ۴۷ نفر از دانش‌آموزان منتخب به مرحله دوم اردو دعوت شدند و سعی بر این است که ۱۸ نفر اصلی برای اعزام انتخاب شوند.

ادای احترام اعضای تیم ملی فوتبال دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران به مزار شهید گمنام مدفون در آموزش و پرورش فارس

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس در مراسم ادای احترام اعضای تیم ملی فوتبال دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران به شهید گمنام مدفون در ورودی اداره کل آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: باعث خرسندی است که شهر شیراز به عنوان میزبان برگزاری اردوی تیم ملی فوتبال دانش‌آموزی انتخاب شده است.

وی افزود: کار تیمی، گروهی و مشارکت‌جویی، عامل موفقیت شما دانش‌آموزان در رقابت‌های ورزشی خواهد بود. لذا اگر فرد از مهارت‌های بسیار بالایی برخوردار باشد اما در کار تیمی مشارکت نکند، موفق نخواهد بود.

شایان ذکر است که اعضای تیم ملی فوتبال دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران که برای برپایی اردوی چندروزه در شیراز حضور دارند، قبل از آغاز راهپیمایی روز قدس بر سر مزار شهید گمنام در اداره‌کل آموزش و پرورش فارس حضور یافتند و با قرائت فاتحه به مقام شامخ این شهید دانش‌آموز ادای احترام کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار