معاون پژوهش، توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش ملارد خبر داد:

برگزاری کارگاه آموزشی ویژه مدیران مجری آزمون بین‌المللی تیمز ۲۰۲۳

ملارد(پانا) - معاون پژوهش، توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش ملارد از برگزاری کارگاه آموزشی ویژه مدیران مجری آزمون بین‌المللی تیمز ۲۰۲۳ با هدف اجرای بهینه این آزمون در مدارس معین در شهرستان ملارد خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۶۳۴۸۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه آموزشی ویژه مدیران مجری آزمون بین‌المللی تیمز ۲۰۲۳

روح‌الله کرمانی، معاون پژوهش، توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش ملارد در تشریح این خبر گفت: کارگاه آموزشی با عنوان آشنایی با مواد، ابزارها و شیوه اجرای مطالعه بین‌المللی تیمز 2023 ویژه مدیران مجری مناطق ملارد و قدس در آموزش و پرورش ملارد برگزار شد.

وی در مورد ماهیت این آزمون بیان کرد: انجمن بین‌المللی ارزشیابی و پیشرفت تحصیلی(lEA)، یک موسسه بین‌المللی مستقل شامل چندین موسسه تحقیقاتی ملی و دولتی است که از سال ۱۹۵۹ در راستای انجام مطالعات تطبیقی در زمینه پیشرفت تحصیلی فعالیت می‌کند.

این مقام مسئول افزود: تیمز از مطالعات انجمن بین‌المللی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی است و در سطح جهان به عنوان یک ارزیابی معتبر از عملکرد ریاضی و علوم دانش‌آموزان پایه چهارم و ششم شناخته شده است. این مطالعه هر چهار سال یکبار روند پیشرفت تحصیلی بین‌المللی را گزارش می‌دهد. تیمز ۲۰۲۳، هشتمین ارزیابی است که کشورهای شرکت کننده را قادر به ترسیم پیشرفت نظام آموزشی خود در یک دوره ۲۸ ساله می‌کند.

کرمانی در مورد اهداف این آزمون تصریح کرد: این مطالعه با هدف ارزیابی و تحلیل تفاوت‌ها در نظام آموزشی ملی و بهبود آموزش و یادگیری ریاضیات و علوم سراسر جهان طراحی شده است. بیش از ۶۰ کشور در تیمز ۲۰۲۳ شرکت می‌کنند که از شهرستانهای استان تهران، منطقه ملارد هم در این مطالعات شرکت می‌کند و واحد پژوهش و تحقیقات این شهرستان جزو مجریان این آزمون در شهرستان‌های استان تهران است.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار