مدیرکل مدیریت بحران سازمان راهداری خبر داد:

اعزام گروه‌های راهداری به استان‌های در معرض خطر سیل

تهران (پانا) - مدیر کل امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای گفت که در پی هشدار قرمز هواشناسی، گروه‌های راهداری از ستاد مرکزی سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای به استان‌های ایلام، لرستان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری اعزام شدند.

کد مطلب: ۱۳۶۲۰۶۰
لینک کوتاه کپی شد
اعزام گروه‌های راهداری به استان‌های در معرض خطر سیل

به گزارش سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای، «غلام‌عباس بهرامی‌نیا» اظهار داشت: در پی فعالیت بسیار شدید سامانه بارشی از روز چهارشنبه (۲۳ فروردین) تا پنجشنبه (۲۴ فروردین)، گروه‌های راهداری برای کمک به راهداران به استان‌هایی که پیش‌بینی وقوع سیل دارند، اعزام شدند.

وی افزود: پیش بینی می‌شود در روز چهارشنبه برای استان‌های ایلام، کرمانشاه، شمال خوزستان، جنوب و غرب لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، جنوب غرب آذربایجان غربی، غرب کردستان، شاهد رگبار شدید باران، رعد و برق، تگرگ، صاعقه، ذوب برف و وزش باد شدید باشیم.

بهرامی‌نیا گفت: همچنین این مخاطرات جوی در روز پنجشنبه در استان‌های شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان، شمال و غرب چهارمحال و بختیاری ادامه دارد.

این مقام مسوول بیان‌داشت: سامانه بارشی موجب بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه های فصلی، انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌ها خواهد شد.

وی ادامه‌داد: برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و اجتناب از سفرهای برون‌شهری و فعالیت کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر توصیه می‌شود.

بهرامی‌نیا تاکید کرد: از کاربران و مسافران جاده‌ای درخواست می‌شود پیش از سفر، اطلاعات وضعیت راه‌ها را از سامانه‌های اطلاع رسانی ۱۴۱ دریافت کنند و هنگام تردد در جاده‌های برون‌شهری احتیاط لازم را داشته و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار