تأثیر افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو بر حاشیه بازار

تهران (پانا) - با اعلام افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو بازار آزاد خرید و فروش خودرو هم از این تغییرات بی‌تأثیر نبود و از روز گذشته خودروها در بازار روند افزایشی پیدا کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۳۶۱۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد
تأثیر افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو بر حاشیه بازار

بنا به گفته مدیرعامل شرکت سایپا از آذرماه 1400 تاکنون قیمت کارخانه‌ای خودرو تغییر نکرده بود. همین موضوع صدای تولیدکنندگان خودرو را درآورد و درنهایت شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تصمیم برافزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو گرفت.

به گفته محمدعلی تیموری، مدیرعامل شرکت سایپا خودروهای داخلی مانند پژو 206، پرشیا، سمند و تارا حدوداً قیمت‌ها 29 درصد و کوییک اتومات 17 درصد گران شده‌اند. همچنین خودرویی مانند شاهین که قیمت کارخانه‌ای 304 میلیون تومانی دارد و با احتساب 40 میلیون تومان عوارض به 344 میلیون تومان عرضه می‌شد، اکنون با رشد 18 درصدی در قیمت پایه مواجه می‌شود که حدود 60 میلیون تومان می‌شود.

یک روز بیشتر از اعلام قیمت جدید خودروها در کارخانه نگذشته است که قیمت بازاری خودرو نیز تحت تأثیر این تغییر قیمت روند افزایشی پیدا کرده است. البته ناگفته نماند که این روند افزایشی قیمت خودرو از همان روزهای آغازین سال جدید و بعد از تعطیلات نوروز نیز شروع شده بود.

باوجوداینکه افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو هنوز اعمال نشده است اما نسبت به 2 روز گذشته خودرو در بازار بین 1 تا 2 درصد افزایش قیمت داشته است.

خودروهایی مانند پراید، تیبا و شاهین حدود 1 درصد افزایش قیمت داشته و سمند و تارا بیش از 2 درصد افزایش قیمت داشته است. بیشترین تغییر قیمتی خودروی داخلی مربوط به خودروی دنا است که حدود 4 درصد افزایش قیمت پیدا کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار