مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در پیامی مطرح کرد:

تاکید بر استفاده از ابزار هنر برای تبیین ارزش‌های تربیتی و پرورشی انقلاب اسلامی

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در پیامی به مناسبت روز هنر انقلاب بر استفاده از ابزار هنر برای تبیین ارزش‌های تربیتی و پرورشی انقلاب اسلامی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۶۱۴۸۸
لینک کوتاه کپی شد
تاکید بر استفاده از ابزار هنر برای تبیین ارزش‌های تربیتی و پرورشی انقلاب اسلامی

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش؛ متن پیام حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی به مناسبت روز هنر انقلاب به شرح زیر است:

«هنرمندان، زبان رسای هنر را در خدمت انقلاب و اسلام- که عزیزترین سرمایه‌ی مردم است- به کار گیرند.

مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

روز شهادت سید شهیدان، شهید مرتضی آوینی به‌درستی روز هنر انقلاب اسلامی نام گرفته است؛ زیرا شهید آوینی آن‌چنان که از بستر انقلاب برآمده بود، هنر را برای اعتلای آرمان‌های انقلاب اسلامی به کار گرفت.

یکی از جنبه‌های ارزشمند سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران، به عنوان منشور تعلیم و تربیت کشور، توجه ویژه‌ به ابزار هنر است که با عنوان ساحت زیبایی شناختی و هنری از آن یاد می‌کند. برای تحقق این ساحتِ ارزشمند، اگر الگوی شهید آوینی را مد نظر قرار دهیم، دانش‌آموزانی هنرمند با تراز انقلاب اسلامی پرورش خواهیم داد که منشا خیر و برکت برای ایران اسلامی و کودکان این سرزمین خواهند بود.

ما به عنوان متولیان فرهنگ و هنر در وزارت آموزش و پروش تلاش می کنیم، با همتی مضاعف از ابزار هنر برای تبیین ارزش‌های تربیتی و پرورشی انقلاب اسلامی بهره‌مند شویم و این مهم را برای خودمان و همه مخاطبانمان یادآوری کنیم؛ چرا که اگر چنین نکنیم به فرموده سید شهیدان اهل قلم: محکمه خون شهدا، محکمه عدلی است که همه ما را در آن به محاکمه می‌کشند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار