معاون رئیس‌جمهوری:

دولت ضمن رفع مشکلات معیشتی معلمان، بدنبال رشد و بالندگی سطح آموزشی و علمی است

تهران (پانا) - معاون رئیس‌جمهوری با اشاه به توجه و اهتمام ویژه دولت مردمی به حوزه آموزش و پرورش و ارتقای جایگاه و حفظ شان فرهنگیان اظهارداشت رئیس‌جمهوری، معاون اول و دیگر اعضای دولت مردمی، عدالت محور و تحول‌گرا، جایگاه ویژه و خاصی برای فرهنگیان قائل و مصمم هستند با رفع نگرانی‌های معیشتی و اقتصادی، شرایط مناسبی برای ارتقاء کیفیت آموزشی و بالندگی سطح علمی فراهم کنند.

کد مطلب: ۱۳۶۱۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد
دولت ضمن رفع مشکلات معیشتی معلمان، بدنبال رشد و بالندگی سطح آموزشی و علمی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، سید محمد حسینی در جریان سفر به شهرستان پاکدشت در نشست صمیمی با جمعی از مدیران و فرهنگیان این شهرستان با بیان اینکه دولت به رغم مشکلات و کمبودهای فراوانی که به ارث برده است توجه خاصی به بهبود و ارتقای جایگاه فرهنگیان عزیز داشته است، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم علیرغم شرایط دشواری که در شروع کار با آن مواجه بود با تلاش بی وقفه، همت والا و برنامه ریزی دقیق و فعال کردن منابع و ظرفیت های داخلی توانست بخشی از مشکلات و کمبودها را برطرف کند.

معاون رئیس جمهور گفت : دولت در این مدت ضمن پرداخت هزینه های جاری، تعداد قابل توجهی از پروژه های عمرانی و زیربنایی معطل مانده را در مسیر اجرایی شدن قرار داد و طرح های مختلف در حوزه های آبرسانی ، نیروگاهی، راه آهن، جاده و بیمارستان را تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار داد.

حسینی گفت: دولت مصمم است با بهبود و ایجاد شرایط مناسب برای سرمایه گذاری، میزان تولید و اشتغال در سطح کشور را افزایش دهد و عملکرد و رویکرد ۲۰ ماهه دولت مردمی به گونه‌ای بوده که اهل انصاف و اطلاع اذعان دارند که دولت با روحیه جهادی و تلاش شبانه روزی، موانع پیشرفت را ارز سر راه بر می دارد و در حوزه های مختلف تاکنون گامهای بلندی برداشته است و امید به فردای بهتر را دوچندان کرده است.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت در حوزه سیاست خارجی با ترجیح دیپلماسی همسایگی و متوازن توانسته است سطح روابط با کشورهای همسایه و قدرت های بزرگ اقتصادی از جمله روسیه، چین، هند، برزیل و نیز تعامل و همکاری با سازمان های منطقه ای و بین المللی بویژه سازمان شانگهای را ارتقاء بخشد که این توفیقات نتایج سیاسی، اقتصادی و امنیتی حائز اهمیتی بهمراه خواهد داشت.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به موضوع رتبه بندی معلمان و تاکید آیت الله رئیسی به اجرای صحیح و دقیق این لایحه خاطرنشان کرد: اگرچه دولت گذشته در آخرین روزهای فعالیت خود این لایحه را به مجلس ارجاع داد و نشان داد که در طول هشت سال فعالیت خود عزم و اراده ای برای اجرای آن و توجه به رفع دغدغه و نگرانی معلمان عزیز نداشته است و بطور معمول دولت سیزدهم می توانست آنرا برای بازبینی بازپس بگیرد اما با توجه به حرمتی که رئیس جمهور به جایگاه و شان معلمان قائل است به رغم مشکلات،کمبودها و محدودیت ها همان لایحه دولت قبل را تایید و در مسیر اجرایی شدن قرار داد که این اقدام بسیار مهم و ارزشمند تلقی می‌شود.

حسینی گفت: پیشنهاد اولیه برای اجرای رتبه بندی سه سال بود اما در مجلس مصوب کردند که سه ماهه اجرا شود و نیز در میانه راه بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر بر تعداد افزودند که منبع مالی هم باریش لحاظ نشده بود یعنی تعیین رتبه بیش از ۹۳۳ هزار معلم در فاصله زمانی اندکی صورت گیرد که تکلیف ما لا یطاق بود و لذا مشکلاتی در اجرا پیش آمد و برخی کاستی‌های اجرایی مزید علت شد و پایان سال را ناگوار ساخت که از ساعات اولیه سال جدید با دستور آیت الله رئیسی اقدامات موثری برای جبران صورت گرفت.

حسینی جایگاه مهم و حساس حوزه آموزش و پرورش را مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت: به خاطر همین حساسیت ها و انتظارات و سخنی کار، عمر مدیریت در این وزارت‌خانه همواره کمتر از دیگر وزارت خانه ها و سازمانها بوده است که امیدواریم با کاهش مشکلات به آرامش و ثبات در قلمرو تعلیم و تربیت برسیم.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس با تاکید بر اهمیت ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت و رفع نواقص و ضعف های بجا مانده، گفت: دشمن سرمایه گذاری سنگینی برای ایجاد شبهه و ابهام در ذهن دانش آموزان و نسل جوان کرده است و برای غلبه بر آن لازم است معلمان مومن و انقلابی با همان روحیه دوران دفاع مقدس و با احساس مسئولیت و تعهد و دغدغه مندی در تربیت و پرورش فکری و معنوی نسل جوان و نوجوان و پاسخ به شبهات و باز کردن گره های ذهنی آنان اهتمام جدی داشته باشند.

در این نشست فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی با اشاره به ظرفیت های فرهنگی شهرستان اظهارداشت: مردم پاکدشت همواره نگاهی فرهنگی به مسائل مختلف شهرستان داشتند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تمامی نمایندگان مجلس که از سوی مردم انتخاب شدند، همگی فرهنگی بودند.

وی افزود: دکتر حسینی نیز از نگاه فرهنگی برخوردار بوده و تجربیات فراوانی در این حوزه دارد و اطمینان داریم با دغدغه مندی مطالبات فرهنگیان عزیزمان را در مجموعه دولت پیگیری خواهد کرد.

بشیری با تقدیر از اهتمام جدی دولت مردمی به مسائل معیشتی و منزلت معلمان گفت: اجرای قانون رتبه بندی معلمان، جزو افتخارات بزرگ محسوب می‌شود و این در حالی است که رسیدگی به وضعیت رتبه بندی جامعه یک میلیون نفری معلمان در مقایسه با ۹۰ هزار عضو هیأت علمی دانشگاه با دقت و سرعت زیادی انجام شد که این نیز نشان از اهتمام دولت و مجلس برای رسیدگی به مطالبات فرهنگیان دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم توجه ویژه در انتخاب وزیر جدید آموزش و پرورش گفت: کسی که برای تصدی پست وزارت آموزش و پرورش معرفی می‌گردد باید از جنس معلمان و آشنا به مسائل مختلف آموزش و پرورش باشد.

در این نشست همچنین رئیس آموزش و پرورش و تعدادی از فرهنگیان شهرستان پاکدشت با قدردانی از اهتمام دولت برای احقاق حق معلمان در سخنانی نگرانی ها و پیشنهادات خود را در حوزه های مختلف از جمله اجرای صحیح لایحه رتبه بندی، توجه با شان و جایگاه فرهنگیان، توجه به معیشت و بیمه سنواتی معلمین خرید خدمت و‌ همسان سازی حقوق معلمین بازنشسته با معاون رئیس جمهور درمیان گذاشتند و در پایان اردستانی فرماندار پاکدشت از حضور معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در شهرستان و شرکت جمعی از مدیران و دبیران در این جلسه تشکر و قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار