مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی:

بیش از 400 نفر از زندانیان آذربایجان‌غربی نیازمند حمایت خیرین هستند

ارومیه (پانا) - مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی اعلام کرد بیش از 400 نفر زندانی در سطح استان در انتظار حمایت خیران هستند.

کد مطلب: ۱۳۶۰۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد
بیش از  400 نفر از زندانیان آذربایجان‌غربی نیازمند حمایت خیرین هستند

مراد فتحی در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران، اظهار کرد: در زندان‌ها با دو دسته از زندانیان مواجه هستیم که شامل زندانیان جرائم عمدی و غیرعمدی است و در این میان تفاوت زندانیان غیرعمدی با سایر مجرمان در بدهکار بودن آنان بوده و همچون دیگر محکومان بزهکار نیستند.

وی با بیان اینکه اغلب زندانیان غیرعمد با بدهی مالی به علت نوسانات بازار روانه زندان شدند، اضافه کرد: تعدادی دیگر از محکومان مالی در سوانح کارگاهی و تولیدی دچار مشکل شده‌اند که از عهده‌ تامین دیه برنیامدند، همچنین در پرداخت مهریه، اقساط بانکی و مواردی از این قبیل در حبس هستند.

مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی، بیان کرد: دستگاه قضایی در این خصوص تکلیف قانونی دارد، اما از طرفی این طیف از زندانیان دچار مشکلات عدیده‌ای در زندگی بوده و خود و خانواده‌هایشان بار روانی سنگینی را متحمل می‌شوند.

فتحی با اشاره به اینکه سال‌های سال به برکت ماه مبارک رمضان با حضور خیرین و معتمدین زندانیان زیادی آزاد شده‌اند، اذعان کرد: از عموم مردم شریف و خیرین خواستار یاری رساندن در این امر خداپسندانه داشته و انتظار داریم در گلریزان کمک کنند تا زندانیان جرائم غیرعمد آزاد شده و در کنار خانواده خود باشند.

وی، ادامه داد: در بازدید از خانواده‌های زندانیان نیازمند، بسیاری از آن‌ها زندگی فلاکت‌باری دارند که حتی کرایه ماشین برای ملاقات ندارند و تنها خواسته فرزندانشان آزادی پدر است.

مدیرکل زندان‌های استان آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه 14 درصد از پرونده‌های جرایم غیرعمد مربوط به پرداخت مهریه است، تاکید کرد: در حال حاضر حدود 500 نفر زندانی جرایم غیرعمد داریم که مبلغ 600 میلیارد تومان برای آزادی آن‌ها نیاز است ده درصد از این افراد را بانوان تشکیل می‌دهند.

همچنین در ادامه این نشست سهرابی، رئیس ستاد دیه آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: سال گذشته 19 جشن گلریزان برگزار شد که 11 میلیارد تومان توسط مردم و خیرین جمع‌آوری شد.

وی افزود: در طول سال 1401، 33 میلیارد و 500 میلیون تومان جمع‌آوری شد که آذربایجان‌غربی بعد از اصفهان رتبه دوم کمک‌های مردمی را از آن خودکرد و طی آن 350 نفر آزاد شدند که صرفا مربوط به ستاد دیه بود.

سهرابی با بیان اینکه امسال نیز 22 جشن گلریزان از 16 فروردین در استان برگزار می‌شود، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 2 میلیارد تومان کمک مردمی و مساعدت خیرین را داشتیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار