مسئول کمیته محیط زیست شورای مشورتی اداره جوانان رودهن:

حفظ طبیعت یک مهارت ارزشی و یک‌وظیفه انسانی است

رودهن (پانا) - مسئول کمیته محیط زیست شورای مشورتی اداره جوانان رودهن اعلام کرد روز طبیعت روزی است که همگان به عنوان وارثان زمین با تعهد، مسئولیت و وفاداری به نسل‌های آینده باید محافظ و نگهبان طبیعت باشند، این امر یک مهارت ارزشی و یک‌ وظیفه انسانی است.

کد مطلب: ۱۳۵۹۵۲۷
لینک کوتاه کپی شد
حفظ طبیعت یک مهارت ارزشی و یک‌وظیفه انسانی است

سید پارسا موسوی، مسئول کمیته محیط زیست شورای مشورتی اداره جوانان بخش رودهن در گفت و گو با پانا بیان کرد: «روز سیزده‏ به‏ در در ایران روز طبیعت نامیده شده است و شاید بتوان گفت قدیمی‏ترین روز پاس‏داشت طبیعت در میان ملل مختلف دنیا است. ولی متاسفانه هجوم مردم به طبیعت و مناطق حفاظت شده در چند سال گذشته باعث شده که خواسته و ناخواسته حجم عظیمی از تخریب بر این مناطق اعمال شود و عملا روز طبیعت به روز عزای طبیعت تبدیل شود.»

وی در تکمیل صحبت‌هایش عنوان کرد: «از این جهت تشکل‏های زیست‌محیطی و طرف‏داران محیط زیست از مردم درخواست می‌کنند همواره مراقب طبیعت باشند و بدانند اگر به طبیعت پناه بردند، طبیعت و حیوانات و گیاهان صاحب‏خانه هستند و ما به عنوان میهمان روز یا ساعتی را به آغوش طبیعت می‏رویم و باید مراقب باشیم تا به طبیعت آسیب‏دیده‏ وطن‏مان بیش از این آسیب وارد نشود.»

مسئول کمیته محیط زیست شورای مشورتی اداره جوانان رودهن افزود: «توجه به فصل گلدهی گیاهان و زایش حیوانات در فصل بهار، محل اسکان خود در روز طبیعت را طوری انتخاب کنیم که از پوشش گیاهی و جنگلی کمتری برخوردار باشد. همچنین از آزار و اذیت حیوانات خودداری کرده و آرامش آنها را برهم نزنیم.»

وی خاطرنشان کرد:« در روز طبیعت تا حد امکان از غذاهای آماده که نیاز به پخت ندارند استفاده و از روشن کردن آتش در کنار درختان صرف نظر کنیم. در صورت نیاز به آتش، حتی المقدور از زغال آماده به جای شکستن سرشاخه درختان و درختچه‌ها استفاده کرده و حتماً در انتها، خاکستر را با آب و خاک بپوشانیم تا به طور کامل آتش خاموش شود. همچنین در صورت مواجه شدن با هرگونه آتش سوزی در جنگل و بوستان‌ها، نسبت به خاموش کردن آن اقدام کرده و در صورت لزوم به مراکز آتش نشانی یا منابع طبیعی اطلاع دهیم.»

موسوی همچنین مطرح کرد: «حتماً کیسه زباله جهت جمع آوری زباله‌ها در پایان روز همراه خود داشته باشیم و از رها کردن زباله‌ها در جنگل، ساحل، کنار رودخانه‌ها، مناطق کوهستانی و چشم اندازهای طبیعی بپرهیزیم، حفظ محیط زیست کشور عزیزمان نیازمند همراهی و احساس مسئولیت همه مردم است، خداوند را به واسطه نعمت‌های بیشماری که بی منت در اختیارمان قرار داده شاکر باشیم و نگذاریم روزی فرا رسد که نتوانیم از مواهب این طبیعت زیبا بهره مند شویم. تلاش کنیم با دیدبانی طبیعت، این میراث گرانب‌ها را بدون آلودگی و تخریب به نسل‌های آتی و فرزندان‌مان هدیه دهیم.»

خبرنگار: مهدیار نجاتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار