عبای رحیمی*

قلم خبرنگار مثل اسلحه یک رزمنده است

مطالبه‌گر بودن و حق‌طلبی، از مهم‌ترین داشته‌های یک خبرنگار است و در این مسیر سخت اجازه جا زدن و ترسیدن نداریم، زیرا قلم یک خبرنگار خوب همیشه در برابر کسانی که ظلم کنند مثل اسلحه یک رزمنده عمل می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۵۷۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد
قلم خبرنگار مثل اسلحه یک رزمنده است

۱۳ مهر ۱۴۰۰ وقتی که مجبور بودم سخت‌ترین و تلخ‌ترین کار درست زندگی ام را انجام دهم و به عنوان پسر بزرگ برگه‌ای را امضا کنم که ۶ عضو از اعضای بدن پدر ۵۲ ساله‌ام را اهدا کنم، زندگی و اهدافم همه تمام شد و دیگر انگیزه‌ای برای ادامه دادن نداشتم.

با شروع سال ۱۴۰۱ و با دعای پدرم و ثمرات آن امضا، خداوند به من انرژی داد تا دوباره بتوانم بایستم؛ در این راه مرد بزرگی به نام محمد حسنی، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی پاکدشت را در مسیر زندگی ام قرار داد، او به من اعتماد کرد و مانند یک برادر بزرگتر هر روز به من انرژی داد و وجود او برای بهتر بودن زندگی من، نعمت بزرگی بود.

خبرگزاری پانا تنها خبرگزاری دانش‌آموزی کشور است که با دقت فراوان و جذب دانش‌آموزان مستعد خبرنگاری و ساماندهی و هدایت آنها هم به کار خبری پرداخته است و هم در رشد و استعدادیابی دانش‌آموزان بسیار موفق عمل کرده است.

وقتی با حکمی که صادر شد، سکان هدایت پانا پاکدشت را به دست گرفتم هیچ چیزی نداشتیم و فقط با انگیزه‌ای که محمد حسنی به من می‌داد، تلاش کردم در ابتدا نفراتی که از قبل بودند را بشناسم و توانمندی‌های آنان را بسنجم.

جلسه اول که برای آموزش خبرنویسی خدمت سمیه نیک‌فکر مدیر پانا شهرستان‌های استان تهران رفتم، با اینکه از قبل تجارب زیادی در کار خبری داشتم ولی صبوری کردم تا آموزش ببینم و بتوانم در پانا موثر باشم؛ با کمک وی آموزش‌ها را تکمیل کردم و حالا زمانی بود که باید قدرتمند می‌شدیم؛ با فراخوانی که در مدارس دادیم شروع به استعدادیابی در دانش‌آموزان کردیم، تعداد زیادی برای خبرنگاری ثبت نام کردند ولی ما فقط یک مقدار بیشتر از انگشتان دو دست نیرو جذب کردیم.

در مرحله بعد نیروهای جدید نیز آموزش دیدند و حالا پانا پاکدشت صاحب یک تیم فوق‌العاده است؛ دیگر فقط و فقط برای رسیدن به اهداف تلاش می‌کنیم و عمده تلاش ما در باکیفیت بودن کار است و به هیچ عنوان کیفیت را فدای کمیت نمی‌کنیم و پانا پاکدشت در مسیر درستی قرار دارد که با رفتن من هم مشکلی پیش نخواهد آمد.

پانا به من یاد داد هر جا که با عشق تلاش کنیم نتیجه می‌گیریم. من و بچه‌های خبرگزاری پانا پاکدشت عاشقانه در این مجموعه کار می‌کنیم و دیگر رتبه اول استان شدن هدفمان نیست و ما می‌خواهیم بهترین در کشور باشیم.

در پایان کلیپی از دختر خبرنگار توانمند پانا پاکدشت، هستی سیاوشی به نمایندگی تیم خوب این منطقه ارائه می‌شود.

*رابط خبرگزاری پانا پاکدشت

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار