مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوره اول وزارت آموزش و پرورش:

فعالیت‌های عملی و دست‌سازه، بهترین تکلیف نوروزی برای دانش‌آموزان دوره اول متوسطه است

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوره اول وزارت آموزش و پرورش معتقد است که دست‌سازه‌ها و فعالیت‌های عملی و به‌ویژه کدنویسی، بهترین تکلیف عید نوروز برای دانش‌آموزان دوره اول متوسطه است.

کد مطلب: ۱۳۵۶۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت‌های عملی و دست‌سازه، بهترین تکلیف نوروزی برای دانش‌آموزان دوره اول متوسطه است

حمید یزدانی در خصوص حذف پیک نوروزی به پانا گفت: «پیک نوروزی، ابتکاری خوب برای زمان خودش بود و کار ارزشمندی به شمار می‌رفت. چون کسانی که پیک‌های نوروزی را طراحی می‌کردند با اشرافی که نسبت به محتوای کتب درسی داشتند، عصاره کتاب‌ها را به صورت پرسش در پیک‌ها مطرح می‌کردند.»

وی اظهار کرد: «اعتقاد داریم که حتما یک سری تکالیفی را برای دانش‌آموزان در ایام عید نوروز باید قائل شویم تا از فضای آموزش، تحصیل و مطالعه فاصله نگیرند.»

یزدانی با بیان اینکه در خصوص چگونگی این تکالیف باید تامل شود، خاطرنشان کرد: «پیشنهاد می‌کنم که فعالیت‌های عملی، ساخت دست‌سازه‌ها و کارهای مشابه در ایام عید نوروز برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول به عنوان تکلیف ارائه شود.»

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوره اول وزارت آموزش و پرورش گفت: «تولید کدها نیز برای دوره اول متوسطه، خوب است. دانش‌آموز مقطع متوسطه اول اگر بتواند کد بنویسد آن را ملاک عمل برای تکلیف نوروزی قرار دهیم نه اینکه صرفا چند بار نوشتن از روی یک موضوع و متنی را ملاک قرار دهیم. چون نوشتن چندین بار از روی یک تکلیف، حداقل برای دوره اول متوسطه خیلی ارزش علمی ندارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار