مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش:

40 درصد به تعداد فضاهای ورزشی آموزش و پرورش تا پایان سال اضافه می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت با اجرای طرح شهید سلیمانی تا پایان سال ۴۰ درصد به تعداد فضاهای ورزشی آموزش و پرورش اضافه می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۵۴۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد
40 درصد به تعداد فضاهای ورزشی آموزش و پرورش تا پایان سال اضافه می‌شود

به گزارش روابط عمومی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش؛ محمد جعفری در آیین افتتاح ۵۵۰ پروژه ورزشی در مرحله دوم از طرح شهید سردار سلیمانی که صبح امروز ۱۶ اسفندماه در آموزشگاه متوسطه اول دخترانه حضرت معصومه(س) ناحیه 2 شهرری برگزار شد، اظهار کرد: حوزه تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی تلاش دارد به اسناد بالادستی وفادار باشد و تمام فعالیت‌های خود را براساس اسناد بالادستی به ویژه سند تحول بنیادین و سند تحول دولت مردمی اجرای برنامه‌ریزی و اجرا کند.

وی افزود: یکی از اهداف سند تحول بنیادین، تنوع‌بخشی به محیط‌های یادگیری است. محیط‌های ورزشی به عنوان یکی از محیط‌های تربیتی، نقش موثری در ارتقای سلامت جسمی، روانی و شادابی و نشاط دانش‌آموزان دارد.

جعفری، یکی از مولفه‌های اجرای درس تربیت بدنی در کنار منابع انسانی و محتوا را فضای ورزشی دانست و ادامه داد: تعداد فضاهای ورزشی قبل از اجرای طرح شهید سلیمانی ۵۳۸۹ فضا بود که ۲۸۸۹ فضا درون‌مدرسه‌ای و ۲۵۰۰ فضا برون‌مدرسه‌ای بود و مساحت این تعداد فضا ۴۲۵۲۵۳۰ مترمربع بوده است‌.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی بیان کرد: با حمایت وزیر آموزش و پرورش و معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع در سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای را با ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها با رویکرد مشارکت‌محوری، عدالت تربیتی، محرومیت‌زدایی و ارتقای سرانه فضاهای ورزشی در راستای ایجاد ۲۱۰۰ فضا در مدارس منعقد کردیم.

وی خبر داد: ۱۰۱۷ فضا در هفته تربیت بدنی و ورزش افتتاح شد و امروز هم ۵۵۰ فضای ورزشی بهره‌برداری می‌شود.

وی ادامه داد: در کمتر از یک سال ۱۵۶۷ فضا به فضاهای ورزشی اضافه شد و ۶۷۲ هزار مترمربع به مساحت فضاهای ورزشی افزوده شد که این یعنی ۱۶ درصد تاکنون به کل مساحت فضاهای ورزشی موجود قبل از اجرای طرح شهید سلیمانی اضافه شده است.

جعفری عنوان کرد: در مجموع پروژه طرح شهید سلیمانی از ۲۱۰۰ فضا ۱۵۶۷ فضا بهره‌برداری شده که ۷۵ درصد فضاها افتتاح می‌شود و تا پایان سال نیز با اجرای این طرح ۴۰ درصد به تعداد فضاهای ورزشی آموزش و پرورش اضافه می‌شود.

وی در پایان افزود: با توجه به اینکه آموزش یک رشته در هر پایه تحصیلی بر اساس کتاب راهنمای معلم تربیت بدنی و برنامه درس ملی باید انجام شود، فضاهای ورزشی طوری طراحی شدند که این اتفاق در مدارس انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار