آرزو محمدنژاد*

جوانی بهترین فرصت آدمی

روز میلاد حضرت علی اکبر(ع)، فرزند امام حسین(ع) روز جوان نامیده می‌شود و چه نامگذاری زیبایی، زیرا جوانی بهار عمر و بهترین فصل زندگی و فرصت آدمی برای پس‌انداز تمام خوش‌بختی‌های جهان است.

کد مطلب: ۱۳۵۲۶۸۸
لینک کوتاه کپی شد
جوانی بهترین فرصت آدمی

جوانی، بهار عمر و فصل زندگی است. بسیاری از پیروزی‌ها و کامیابی‌ها، تنها در سایه جوانی امکان‌پذیر است و بسیاری از آرزوها و هدف‌ها، فقط در فرصت جوانی قابل دست یابی است. جوانی فرصتی است که برخلاف بسیاری از فرصت‌های دیگر، تنها یک بار در اختیار همه قرار می گیرد و چون به انجام خویش برسد، هرگز امکان تکرار نخواهد داشت. پس «فرصت جوانی»، طلایی‌ترین فرصت‌ها و ناب‌ترین موهبت‌ها است.

به تعبیر مرحوم محمدتقی فلسفی، اولین نکته‌ای که مربیان و پدران و مادران درباره پرورش جوان و شیوه رفتار درست با او باید بدانند، شناخت روان جوان و آگاهی از مقتضیات جوانی است. پدر و مادر و مربیان باید بدانند که جوان آن‌ها مراحل کودکی را طی کرده و به منزل شباب و جوانی رسیده است و اینکه جوان بر اساس کشش طبیعی خویش عاشق استقلال و تشخص است. می‌خواهد هر چه زودتر خود را از محدودیت‌های دوران کودکی رها سازد و به گروه بزرگسالان بپیوندد و مانند آن‌ها آزاد و مستقل باشد.

بین احساس شخصیت و بهداشت روانی، ارتباط تنگاتنگی وجود دارد. انسان‌های باشخصیت، تنها به دلیل آن‌که شخصیت خویش را از دست ندهند، از بسیاری از ناهنجاری و رفتارهای ناپسند پرهیز می‌کنند و همچنین برای حفظ شخصیت خویش و رشد روزافزون آن، در تلاش هستند خود را به انواع خوبی‌ها و ویژگی‌های زیبا بیارایند.

*خبرنگار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار