رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش :

دانش‌آموزان اصفهانی تمامی امور مدرسه را برای یک روز به دست گرفتند

اصفهان(پانا) - رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت در طرحی که با محوریت شورای دانش‌آموزی و با شعار محوری «شورای دانش‌آموزی، نماد مسئولیت‌پذیری و مشارکت‌جویی» برگزار می‌شود دانش‌آموزان مسئولیت تمام امور اجرایی، آموزشی، پرورشی و خدماتی مدرسه را خودشان به مدت یک روز برعهده گرفتند.

کد مطلب: ۱۳۵۲۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان اصفهانی تمامی امور مدرسه را برای یک روز به دست گرفتند

مرتضی شکری، رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش این استان در گفت‌وگو با خبرگزاری پانا از اجرای طرح ایما خبر داد و گفت: این طرح برای نخستین‌بار است که در این قالب و با نام «ایما» اجرا می‌شود که سرواژه‌ی عبارت «اداره مدارس ایران توسط دانش‌آموزان» است.

وی اذعان داشت: در این طرح که با محوریت شورای دانش‌آموزی و با شعار محوری «شورای دانش‌آموزی، نماد مسئولیت‌پذیری و مشارکت‌جویی» برگزار می‌شود دانش‌آموزان مسئولیت تمام امور اجرایی، آموزشی، پرورشی و خدماتی مدرسه را خودشان به مدت یک روز برعهده گرفتند.

شکری افزود: سال‌های گذشته طرح مدام که به معنی «مشارکت دانش‌آموزان در امور مدرسه» است توسط حوزه آموزش متوسطه اجرا می‌شد اما طرح ایما به مناسبت هفته امور تربیتی توسط معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش ارائه شده و امروز چهارشنبه ۱۰ اسفندماه به‌صورت هم‌زمان در تمامی مدارس دخترانه و پسرانه کشور و در هر ۳ مقطع اجرا شد.

رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اجرای این طرح را ساختن یک روز خاطره‌انگیز برای دانش‌آموزان توصیف کرد و متذکر شد: دانش‌آموزان مشارکت‌کننده در این طرح، با حجم مسئولیت‌های محیط کار مواجه می‌شوند و این مسئله با کمک به روند آموزشی موجب می‌شود تا دانش‌آموز، بهتر در فضای مدرسه نقش‌آفرینی کند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۴۵ هزار دانش‌آموز در مدارس مختلف استان اصفهان عضو شورای دانش‌آموزی هستند که در قالب این طرح در اداره مدرسه و برعهده گرفتن مسئولیت‌های مختلف مشارکت خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار