مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی؛

تربیت یکی از مهم‌ترین مباحث در عالم خلقت است

تبریز (پانا) - مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی تربیت را یکی از مهم‌ترین مباحث عالم خلقت عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۵۲۱۴۵
لینک کوتاه کپی شد
تربیت یکی از مهم‌ترین مباحث در عالم خلقت است

حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی در همایش گرامیداشت هفته امور تربیتی و اختتامیه اجلاس نماز ناحیه سه تبریز، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و هفته امور تربیتی گفت: مهم ترین مباحثی که در عالم خلقت وجود دارد بحث تربیت است و لذا بحث تربیت به قدری مهم است که یکی از اصلی ترین رسالت های انبیا بوده است.

وی ادامه داد: یکی از وظایف مهم معلمان هدایت جامعه به سوی پروردگار متعال است و لذا در این راستا باید هدف تربیت و اهدافی که در راستای این موضوع وجود دارد را به درستی بشناسند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی اظهار کرد: هدف اصلی بحث تربیت، تربیت انسان است و در این خصوص وظیفه اصلی معلمین تربیت صحیح جامعه است.

وی اذعان کرد: تربیت یعنی شناسایی استعداد ها و تلاش برای شکوفایی آنها است و لذا بحث تربیت چند هدف مهم را دنبال می‌کند که باید انسان آنها را شناسایی کند و بر اساس آن اهداف برنامه ریز باشد تا بتواند در مسیر درست گام بردارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان افزود: اولین هدف تربیت در مکتب تربیتی انسان، اصلاح رابطه انسان با مبدا عالم هستی و با خداوند است و لذا مبدا تمامی علوم الهی است یعنی هیچ چیزی وجود ندارد که غیرالهی باشد.

وی خاطرنشان کرد: دومین هدف تربیت، رابطه انسان با خود انسان است یعنی باید هم انسانی را که تربیت میکنم بشناسیم و هم آن انسانی که برای تربیت کردن در اختیار ما است با استعداد ها، حقیقت ها و هویتش آشنا کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی در رابطه با نماز اظهار کرد: شناسنامه معنوی انسان نماز است چرا معراج و ارتقاء انسان با نماز تحقق پیدا می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در پایان خاطرنشان کرد: امید است با عمل کردن به اهدافی که در بحث تربیت وجود دارد بتوانیم در مسیر درست گام برداریم.

دانش آموز خبرنگار : کوثر حسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار