مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی:

وقف، قدمی بزرگ برای آخرت است

تبریز(پانا)- مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی ضمن اشاره به انجام کارهای خیر، بر تشویق قرآن کریم بر سنت حسنه وقف تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۰۶۶۶
لینک کوتاه کپی شد
وقف، قدمی بزرگ برای آخرت است

حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: قرآن کریم انسان‌ها را برای سبقت گرفتن در کارهای خیر تشویق کرده است و از طرفی تاکید می کند که انسان در صورت گذشتن از خواسته‌هایش، می‌تواند به چیزهایی که می‌خواهد برسد.

وی با اشاره به پیشتازی پیامبر اکرم و اهل بیتش در انجام امورات خیریه، گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص)، حضرت علی (ع)، حضرت فاطمه (س) و سایر امامان معصوم (ع)، موقوفات و کارهای خیر بسیاری از خود به یادگار گذاشته و بر این اساس اسلام، دارای فرهنگی خیر پرور است.

وی افزود: مسلمانان و به ویژه شیعیان دین اسلام همچنان بعد از ۱۴۰۰ سال با الگوبرداری از اهل بیت (ع)، تلاش های خود را در عرصه‌های مختلفی چون دستگیری از نیازمندان، احداث مدرسه، مسجد، بیمارستان و ... نشان داده و در این امور پیشتاز هستند.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر پیشتازی شهر تبریز و آذربایجان شرقی در امور اوقاف و خیریه، اظهار کرد: آذربایجان شرقی و شهر تبریز با داشتن موسسات خیریه و خیران بزرگواری که این موسسات را بنیان نهاده و در عرصه‌های مختلفی پیشتاز بوده و کارهای خداپسندی همچون تهیه جهیزیه، تامین مایحتاج زندگی نیازمندان، امر تحصیل دانش آموزان و دانشجویان، ارائه دارو و درمان، بحران‌های سیل و زلزله و ... در ردیف اول قرار دارند.

وی ضمن اشاره به اهمیت خیران در اوقاف خیریه گفت: خیران عزیز بر اساس باورهای ایمانی و اعتقادات قلبی و با اسوه قرار دادن پیامبر اکرم (ص) و سیره اهل بیت (ع) اعمال نیک و خدا پسندانه را در زمان حیات و بعد از مرگ از خود به یادگار گذاشته‌ و دعای خیر یک مردم را پشت خود دارند.

سنت حسنه خیر بودن، یک سنت دیرپای نبوی، علوی و فاطمی است

حجت الاسلام حسینی ادامه داد و گفت: انسان‌های خیر و خیرخواه در کشورمان و آذربایجان شرقی که حتی نام خود را به میان نمی آورند، کم نیستند. وظیفه ما معرفی هر چه بیشتر این افراد به جامعه است.

وی افزود: میراث فردی که از دنیا می‌رود فقط برای خویشاوندانش می‌ماند، اما اگر کسی بخواهد که نام و یادش بعد از مرگ نیز در تاریخ بماند، می‌تواند با انجام سنت حسنه وقف، به تعبیر قرآن کریم، باقیات الصالحاتی برای خود داشته باشد.

حسینی تاکد کرد: وقف‌های بسیاری هم‌چون موقوفه های خانم خیرالنسا وجود دارند که حتی بعد از گذشت چند صدسال، نیازمندان از آن منفعت برده و بنا بر نیت واقف، از منفعت موقوفه آن‌ها در راستای اطعام و احسان استفاده می‌شود.

۸۰۰ نوع نیت خیرخواهانه در عرصه های مختلف وجود دارد

وی با تاکید بر وجود ۸۰۰ نوع نیت خیرخواهانه در عرصه های مختلف، گفت: با توجه به فرا رسیدن دهه وقف و گرامیداشت نام و یاد واقفان خیراندیش و خیراندیشان واقفی که بزرگوارانه از سر سفره دنیا بلند شده و دست به کارهای باقیات الصالحات زده‌اند، بر خود وظیفه دانستیم تا با همکاری صمیمانه صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی برنامه‌ای برای تجلیل از این افراد بزرگوار تهیه کنیم.

حجت الاسلام حسینی ضمن اشاره به تهیه مستند پنج قسمتی "آخرت ذخیره‌سی" با حضور خیرین، افزود: در راستای این امر امیدواریم بتوانیم نام و یاد خیران عزیز را هر چه بیشتر مطرح کنیم و بنای استمرار اعمال نیک وقف را با تشویق سایر افراد ایجاد کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار