اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت:

انحراف خاصی درباره مواردی که آژانس اعلام کرده بود‌ وجود ندارد

تهران (پانا) - رئیس سازمان انرژی اتمی گفت مواردی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده بود که عدم انطباق وجود دارد، مرور شد و مشخص شد که انحراف خاصی وجود ندارد.

کد مطلب: ۱۳۵۱۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
انحراف خاصی درباره مواردی که آژانس اعلام کرده بود‌ وجود ندارد

محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت در‌ جمع خبرنگاران در خصوص محورهای گفت‌و‌گوی سفر رافائل گروسی به ایران، اظهار کرد: موضوع همین مواردی است که به عنوان پادمانی نام گذاری کردند و بسته شدن این پرونده. برای بسته شدن پرونده اینها مطرح است که دلیل برجام همین موارد اتهامی است و ۲۰ سال است که مذاکره شده و سند برجام شده و مواردی نبوده که دوباره بارگزاری و نو شود و بگوییم قرار است دوباره برجام صورت گیرد.

وی در رابطه با اینکه آیا سفر گروسی می‌تواند گره گشای پرونده هسته‌ای باشد گفت: ما چیز غیر عادی‌ای را نمی‌پذیریم که تحت فشار و سیاسی باشد.‌

رئیس سازمان انرژی اتمی در مورد اینکه در گزارش آژانس آمده است به دلیل اینکه اقدامات ایران شفاف نیست قادر به راستی آزمایی نیستیم بیان کرد: اصلا در گزارش چنین چیزی نیامده است. مواردی که اعلام کرده بودند عدم انطباق وجود دارد خیلی خوب مرور شد و به لطف الهی نهایی شد و مشخص شد که انحراف خاصی وجود ندارد و این موضوعات، موضوعاتی است که واجد اهمیت نبوده است که بخواهد به عنوان بحث مورد پیگیری قرار بگیرد.

اسلامی در خصوص اینکه سال گذشته همه فکر می‌کردند که برجام به امضا برسد و موفق نبود آیا امسال اتفاق جدیدی افتاده است که احتمال امضای برجام وجود دارد؟ خاطرشان کرد: هر چیزی که گفته شده و باید نوشته می شد، نوشته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار