مدیر‌آموزش‌و‌پرورش‌کلات:

ارتباط با اولیا بخش اعظمی از مشکلات موجود در مدرسه را حل خواهد کرد

کلات (پانا) - مدیر‌آموزش‌و‌پرورش‌کلات تاکید کرد ارتباط با اولیا بخش اعظمی از مشکلات موجود در مدرسه را حل خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۳۵۱۷۷۶
لینک کوتاه کپی شد
ارتباط با اولیا بخش اعظمی از مشکلات موجود در مدرسه را حل خواهد کرد

رمضان پروانه ، مدیر آموزش و پرورش شهرستان در جمع مدیران مدارس ضمن تبریک هفته تربیت اسلامی و اعیاد شعبانیه به تشریح برخی از شاخصه های تربیت اسلامی پرداخت و بیان کرد: عبادت بودن تربیت، یکی از شاخصه های مهم در تربیت اسلامی است، ما گاهی عبادت را در نماز،روزه و ... می دانیم،در صورتی که اگر برخی از موضوعات تربیتی همراه ما باشد،(اخلاقیات،معنویات،گره گشایی از کار مردم،)نیز عبادت انجام داده ایم.باید در پی کارهای درست و تربیت ایده آل در مدارس باشیم،در جامعه و در راه تربیت هیچ کسی مثل معلم تکیه گاه دانش آموز نیست.در برخی موضوعات تربیتی باید به صورت ویژه،موردی و فرد به فرد ورود کنیم، اگر بتوانیم دانش آموزی را از حیث آموزشی،تربیتی ،اخلاقی و ... تغییر دهیم عبادت انجام داده ایم.

این مقام مسئول افزود: باید در مدرسه به دانش آموزان مسئولیت دهیم و آنان را با مسائل مختلفی در محیط مدرسه درگیر کنیم. خانواده ها باید از وجود آسیب های جدی که در جامعه و در بین دانش آموزان وجود دارد، آگاهی داشته باشند،تا اگر موردی‌نیز پیش آمد بتوانند در کنار آموزش و تربیت درست آن را حل کنند.

پروانه همچنین"ناظر دانستن خداوند بر اعمال و رفتار"را یکی دیگر از شاخصه های تربیت اسلامی دانست و گفت: وقتی خدا را ناظر بر اعمالمان بدانیم، همه رفتارهای ما مدیریت شده و کنترل شده توسط خود ما صورت می گیرد، چرا که اقدامات ما باید موجب تغییر رفتار در دانش آموز شود.

این مقام مسئول در ادامه جلوگیری از تکرار پایه در دانش آموزان را جدی دانست و تصریح کرد: تکرار پایه در دانش آموزان گاه موجب آسیب خواهد شد و دانش آموز یک سال از زندگی عقب خواهد افتاد و فرد اعتماد به نفس خود را از دست خواهد داد و برای برون رفت از این معضل باید به آموزش و پرورش دانش آموزان توجه جدی داشته باشیم.

وی همچنین افزود: معلم موفق کسی نیست که فقط صفحات کتاب را آموزش دهد،معلم موفق کسی است که بتواند صفحات سفید و مهارت ها را به دانش آموزان بیاموزد،ما امروز با آسیب های جدی مواجهیم، بویژه پس از دوران کرونا خیلی از اتفاقات ناگوار را شاهد بودیم که جبران آن بسیار زمانبر و سخت خواهد بود.وظیفه ما به عنوان معلم،تلاش برای حفظ سرمایه های اجتماعی است.

رمضان پروانه در ادامه"جامعیت و شمول"،"ترجیح حیات اُخروی بر دنیوی"،"تزکیه نفس"و"نقش هدایتگری"را از شاخصه های تربیت اسلامی عنوان و خاطرنشان‌ کرد: با گذشت پنج ماه از سال تحصیلی،وضعیت آموزشی و تربیتی مدارس در اختیار خودِ مدارس است و خصوصیات اخلاقی هر دانش آموز را به خوبی می دانند.کار ما نجات افراد از آسیب هاست، تلاشمان باید به سمت حداکثرها باشد.نگاه ما فقط به کلاس و درس نباشد اگر عرصه را گسترده نموده و جوانب را بسنجیم، می توانیم موضوعات را حل کنیم.

وی سپس تاکید کرد: در این جلسات باید بدون تعارف مسائل و موضوعات موجود در مدارس را مصداقی مطرح نموده تا بتوانیم مسائل را با ارائه راه حل های درست رفع کنیم.

در پایان جلسه ارتباط با اولیا از مقوله ها و موارد مهم و مورد تاکید این مقام مسئول در جمع مدیران بود و سپس افزود: افزایش ارتباط با اولیا بخش اعظمی از مشکلات موجود در مدرسه را حل خواهد کرد و امیدواریم با همراهی همه ی شرکای تعلیم و تربیت بتوانیم گام های خوبی را به سمت جلو برداشته و موجبات رشد و تعالی فرزندان این مرز و بوم را فراهم آوریم.

در ادامه جلسه هر یک از مدعوین به بیان نظرات، راهکارها، چالش ها و ... پرداخته و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار