آغاز هفته جوان از ۱۱ اسفند

تهران (پانا) - مدیرکل طرح‌های ملی و فراگیر جوانان معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و دبیرستاد گرامیداشت هفته جوان خبر داد که یازدهم تا هفدهم اسفندماه سال جاری هفته جوان نامگذاری شده است.

کد مطلب: ۱۳۵۱۳۴۴
لینک کوتاه کپی شد
آغاز هفته جوان از ۱۱ اسفند

به گزارش معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان، مجتبی تاجیک اظهار کرد: براساس مصوبه جلسه سی و پنجم شورای عالی جوانان، روز میلاد حضرت علی اکبر (ع) به عنوان روز جوان نامگذاری شده است و هفته مصادف با میلاد مبارک ایشان به عنوان هفته جوان انتخاب شده است. در سال جاری از یازدهم لغایت هفدهم اسفندماه هفته جوان نامگذاری شده و روز پایانی این هفته همزمان با نیمه شعبان و میلاد امام زمان (عج) است به همین مناسبت در سراسر کشور برنامه های متنوعی به منظور بزرگداشت هفته جوان برگزار می شود.

دبیرستاد گرامیداشت هفته جوان با اشاره به برگزاری برنامه‌ها در دو سطح ملی و استانی افزود: در سطح ملی دیدار جوانان منتخب با مسئولین برگزار خواهد شد و جوانان منتخب عضو تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد با قالیباف، رئیس قوه مقننه دیدار خواهند داشت. در راستای اطلاع رسانی و آگاه سازی عمومی نسبت به موضوعات مربوط به جوانان، تبلیغات محیطی با شعار « جوانان پیشران پیشرفت » و تولید برنامه‌های تلویزیونی با حضور مسئولین و کارشناسان خبره پیش بینی شده است.

تاجیک در قسمت معرفی برنامه‌های استانی به پیش بینی ۲۹ عنوان برنامه و ابلاغ به استانها اشاره کرد و گفت: مهم ترین برنامه‌ای که در سال جاری با محوریت ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها و همکاری دستگاه‌های مربوطه انجام می شود، جشنواره جوان برتر ایران زمین است. این جشنواره در ۱۲ موضوع در تمامی مراکز استانها اجرا خواهد شد که به شناسایی جوانان برتر توسط دستگاه‌های اجرایی می پردازد. جوانان برتر پس از دو مرحله داوری در سطح استانی و ملی به طور ویژه در جشن بزرگ هفته جوان مورد تجلیل قرار می‌گیرند. هم چنین جشنواره‌ای جداگانه و با عنوان جشنواره اتم در سطح استانها برگزار خواهد شد که از جوانان فعال هراستان که موفق به ارائه ایده و راهکارهای عملیاتی برای حل مسائل و مشکلات استان خود شده اند، تجلیل به عمل می‌آید.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر جشنواره‌ها و جشن‌های استانی، برنامه‌های متنوعی پیش بینی شده است که شامل گفتگوی جوانان با مسئولین، برگزاری برنامه‌های ورزشی و استفاده از امکانات ورزشی استانها و برگزاری بسته روایت پیشرفت (برگزاری نمایشگاههای دستاوردهای جوانان و اردوهای بازدید از مراکز علمی ) است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار