در گفت‌وگو با پانا:

احمد تقوی: جای گل محمدی و پیروز قربانی بین گزینه‌ها خالی است

شنیده‌اام فدراسیون با مجیدی تمام کرده است /باید از مربیان ایرانی هم مثل کی روش حمایت کنند

تهران (پانا) - پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است گل محمدی و پیروز قربانی هم می‌توانستند در بین گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی باشند.

کد مطلب: ۱۳۵۱۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد
احمد تقوی: جای گل محمدی و پیروز قربانی بین گزینه‌ها خالی است

احمد تقوی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به گزینه‌های مطرح‌شده برای سرمربیگری تیم ملی گفت: «نمی‌دانم واقعاً معیار انتخاب این لیست برای برنامه دادن به فدراسیون چه بوده است. اگر ملاک انتخاب، نتیجه‌گیری مربیان بوده، تنها قلعه‌نویی و حسین فرکی باید در لیست می‌بودند. فکر می‌کنم کاری کردند تا اهالی فوتبال بیشتر مشغول شوند و فقط خواستند تعداد را بالا ببرند. اگر کمی دقیق‌تر اعلام می‌کردند و حتی ملاک انتخاب این لیست را می‌گفتند، کارشناسان و خاک خورده‌ها راحت‌تر می‌توانستند اظهارنظر کنند.»

وی افزود: «اگر فدراسیون بخواهد بحث جوان‌گرایی را در پیش بگیرد، باید گزینه‌ای انتخاب کند که توان این کار را داشته باشد. البته معتقدم این لیست و نظراتی که ما به‌عنوان کارشناس می‌دهیم، مهم نیست. همان‌طور که برای جام جهانی کی روش را انتخاب کردند. مگر کسی موافق این انتخاب بود؟ یا از کسی نظرخواهی کردند؟ معتقدم الآن‌هم درنهایت فدراسیون بدون توجه به نظر اکثریت اهالی فوتبال، کار خودش را می‌کند. من شنیدم که حتی فدراسیون با فرهاد مجیدی تمام کرده است و بقیه تحرکات الکی است.»

پیشکسوت فوتبال ایران تصریح کرد: «فوتبال ما ۸، ۹ سال دست کی روش بود و در خوش‌بینانه‌ترین حالت فقط ساختار دفاعی را درست کرد. درحالی‌که فوتبال ما بخش بزرگی به احساسی بودن برمی‌گردد و هر وقت بازیکنان ایرانی فقط در قالب تاکتیک گرفتار شوند، آن توانایی خود را نمی‌توانند بروز دهند. دیدید که در جام جهانی ازلحاظ تاکتیکی هم سردرگم بودیم و نمی‌دانستیم باید چکار کنیم. کی روش رفتارهای زشتی به فوتبال ما منتقل کرد. مثلاً با بدترین الفاظ و رفتار با مربیان و نیمکت‌های حریف برخورد می‌کرد اما متأسفانه آن رفتارهای زننده را به غیرت و تعصب ربط می‌دادند. البته قبلاً هم یکی دو مربی داشتیم که کارشان به همین شیوه بود اما الان متأسفانه این رفتارها اپیدمی شده است.»

احمد تقوی گفت: «با توجه به شرایط اقتصادی فعلی واقعاً موافق استفاده از مربی ایرانی‌ام‌ فکر می‌کنم جای یحیی گل محمدی و پیروز قربانی که ازلحاظ فنی خیلی خوب هستند، در لیست خالی باشد. یحیی خوب نتیجه گرفته است و در لیگ عنوان دارد و کلا در همه تیم‌ها نوسان کمتری داشته است. همان‌طور که فدراسیون ۸، ۹ سال به کی روش بها داد و با تمام قوا پشتش ایستاد، باید به مربی ایرانی هم فرصت دهند و از او حمایت کنند. این‌طور نباشد که با یک باخت او را بردارند.»

وی تأکید کرد: «ما بازیکن هم بودیم اصلاً پای خود را درازتر از گلیم خود نمی‌کردیم. اصلاً دنبال این نبودیم که در کار باشگاه و مربی دخالت کنیم. این واقعاً رسم بدی است که بازیکن دنبال زدن مربی باشد. برای تیم ملی هم باید کسی انتخاب شود که بازیکن از او حساب ببرد و خودش را بزرگ‌تر از مربی نداند. به عقیده من قلعه‌نویی از گذشته‌اش در تیم ملی درس گرفته و الان باتجربه‌تر از قبل شده و می‌تواند کمک بزرگی به تیم ملی کند‌. البته که حسین فرکی هم باتجربه‌ای که دارد می‌تواند انتخاب خوبی باشد. مثلاً فدراسیون می‌تواند تمرین دهنده و بدن‌ساز خوب خارجی در کنارش استفاده کند.»

پیشکسوت فوتبال ایران در ادامه گفتگوی خود با اشاره به وضعیت لیگ برتر فوتبال ایران افزود: «لیگ ما کیفیت همیشگی را ندارد. فوتبالیست‌های فعلی نسبت به قبلی‌ها کیفیت پایین‌تری دارند. تماشاگر نمی‌آید و فوتبال جذاب نیست. در این چند وقت فوتبال خوبی ندیدیم. سپاهان و پرسپولیس در حذفی فقط خوب و باکیفیت بودند که تماشاگرآن‌هم لذت بردند. البته با بازیکنانی که در دو تیم هستند، انتظار هم همین بود. امیدوارم این حرارت به لیگ برتر هم بیاید. پرسپولیس با این برد فکر می‌کنم در لیگ هم دوباره خودش را پیدا کند و بتواند اوج بگیرد. ۴ گل زدن به سپاهان آن‌هم در اصفهان کار هر تیمی نیست. تیم‌های سپاهان، استقلال و گل گهر هم خیلی خوب توانستند جذابیت و گرمای لیگ را بالا ببرند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار