امام جمعه شهرستان پاکدشت:

سیدالشهدا، سرآمد صفات اخلاقی و انسانی است

پاکدشت(پانا) - امام جمعه پاکدشت در رابطه با ولادت امام حسین(ع)، سیدالشهدا را سرآمد صفات اخلاقی و انسانی خواند.

کد مطلب: ۱۳۵۰۴۵۳
لینک کوتاه کپی شد
سیدالشهدا، سرآمد صفات اخلاقی و انسانی است

نماز جمعه صبح امروز، به اقامه حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسن لزومی و با حضور مسئولین و مردم ولایت‌مدار شهرستان پاکدشت در مصلی امام خمینی برگزار شد .

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن لزومی امام جمعه شهرستان پاکدشت، ضمن خیر مقدم به مسئولین حاضر و عموم مردم ،ولادت باسعادت حضرت اباعبدالله الحسین را تبریک گفت و در خطبه اول در خصوص تولد امام حسین (ع)عنوان کرد: ولادت اصلی امام حسین (ع) سالی‌ است که مردم برای اسلام قیام به پا کردند و همچنین لازم به ذکر است که آن حضرت نه تنها شهادت متفاوتی داشتند بلکه تولد ایشان نیز متفاوت بوده است؛فرشتگان و ملائک آسمانی هنگام به‌دنیا آمدن سیدالشهدا گریستند زیرا از شهادت و نحوه شهادت امام آگاه بودند و لذا شهادت امام حسین (ع) است که دین اسلام را تضمین کرده است و سیدالشهدا (ع) به عنوان یکی از حجت‌های خدا، در پای‌بندی به صفات اخلاقی و انسانی، نه تنها در عصر خود بلکه در حال حاضر هم سرآمد است.

وی در ادامه افزود: امام حسین (ع) مظهر تمام صفات پسندیده و انسانیت است و لذا هم شهادت ایشان و هم تولدشان یکی از دلایل اصلی زنده ماندن اسلام است .

حجت الاسلام والمسلمین لزومی مردم را در این ایام به قرائت بسیار قرآن کریم و دعا های مخصوص این ایام سفارش کرد و آنان را به تأمل و درک کلمه به کلمه کتاب آسمانی توصیه کرد و در خطبه دوم نماز به سفارشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جوانان پرداخت و افزود: با نوجوانان و جوانان خود انس بگیریم و اجازه ندهیم دشمنان انقلاب اسلام ذهن آنان را تحریم کند‌ و لذا جوانان و نوجوان باتوجه به ذهن کنجکاو و اقتضائات سن شان سوالاتی ذهن آنان را مشغول می‌کند و ما موظف هستیم تا با راهنمایی این قشر کمک کنیم تا پاسخ سوالاتشان را از منابع درست بدست آوردند.

وی ادامه داد: اتفاقات اخیر جامعه نیز از همین موضوع نشات میگرد که جوانان و نوجوان ما نتوانسته اند پاسخ سوالات و ابهامات ذهنشان را از منابع درست و موثق جویا شوند؛ما می بایست به جوانان خود بیش از پیش نزدیک شویم.

امام جمعه شهرستان پاکدشت،در پایان اظهار امیدواری کرد گفت: آرزو داریم که خداوند متعال دنیا و آخرتمان را با برکات امام حسین (ع) نورانی گرداند.

دانش آموز خبرنگار: هستی سیاووشی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار