ضرورت کسب مهارت‌های اصلی چگونه زیستن در زندگی اجتماعی در دوره پیش دبستانی اردبیل

اردبیل (پانا) - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل گفت کودکان باید در دوره پیش‌دبستانی مهارت‌های اصلی چگونه زیستن در زندگی اجتماعی را یاد بگیرند.

کد مطلب: ۱۳۴۹۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت کسب مهارت‌های اصلی چگونه زیستن در زندگی اجتماعی در دوره پیش دبستانی اردبیل

وحید خدابنده، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش اردبیل در کارگاه توانمندسازی مربیان پیش دبستانی ناحیه۱ اردبیل با بیان اینکه سبک های فرزندپروری تاثیر مستقیمی بر دیدگاه و شخصیت کودک نسبت به محیط زندگی او دارند، تصریح کرد: آموزش و تربیت در دنیای کنونی ابعادی وسیعی داشته و برای اینکه کودکان را درست و هنجارمند تربیت کنیم باید نگرش ها و رویکردهای تربیتی را عمیقا مطالعه کرده و در زندگی روزمره کودکان آنها را بکار گیریم.

وی با اشاره به اینکه کودکان در دوره پیش دبستانی باید مهارت های اصلی چگونه زیستن در زندگی اجتماعی را کسب نمایند، خاطر نشان کرد: دوره ۴تا۶سال فرصت طلایی برای تبیین وجودی این مهارت ها در روح کودکان است، اگر آموزش های ما بر اساس جدیدترین رویکردهای آموزشی باشد و مربیان ما بر جنبه های زیستی و روانی کودکان تسلط داشته باشند، آموزشها اثرپذیر خواهد بود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش استان در ادامه نسبت به اجرای دستورالعمل ها و بخشنامه های سازمان ملی کودک تاکید کرد و گفت: اساس و نقشه راه فعالیت های کودکستان‌ها در استان بر مبنای دستورالعمل سازمان ملی کودک بوده و در چارچوب تعیین شده ملزم به اجرای دقیق هستیم. در این راستا اصلی ترین مورد ثبت مدارک دریافت مجوز از سامانه تطبیق کودکستان‌ها است که موسسان و مدیران باید نسبت به این امر مهم اهتمام ویژه ای داشته باشند.

خدابنده با اشاره به استفاده از شیوهای صحیح آموزش قصه خوانی و بازی های هدفمند درکودکان ،تصریح کرد: به روز ترین شیوه آموزش در دنیای نوین استفاده از انواع بازی ها با توجه به واحد کار آموزشی می باشد. در کودکستانها به منظور تقویت مهارت های جسمانی، عقلانی، هوش و خلاقیت کودکان آموزش را در مسیر بازی و قصه خوانی قرار دهیم تا کودکان در محیطی با نشاط به درک مطالب مورد انتظار مشغول باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار