رئیس سازمان بهزیستی خبر داد؛

دستگاه‌ها منابع ملی و غیرمالی را برای پیشگیری از اعتیاد به میدان بیاورند

تهران (پانا) - رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت دستگاه‌ها منابع مالی و غیرمالی خود را برای اقدامات پیشگیرانه در حوزه اعتیاد پای کار بیاورند.

کد مطلب: ۱۳۴۹۳۲۲
لینک کوتاه کپی شد
دستگاه‌ها منابع ملی و غیرمالی را برای پیشگیری از اعتیاد به میدان بیاورند

علی محمد قادری در جلسه فوق العاده کمیته فرهنگی - پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر و آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد با عنوان والد آگاه، فرزند ایمن که امروز در سازمان بهزیستی برگزار شد، اظهار کرد: این کارزار از نظر آگاه‌سازی جامعه و محیط‌ها و مجموعه‌هایی که بدانند و متوجه باشند که موضوع مواد مخدر یک بلیه بسیار بزرگی است، مهم است و با توجه به اینکه این آسیب جزو پنج آسیب اساسی مهم کشور است، بتوانیم سهم خودمان را در پیشگیری و اقدامات فرهنگی در این بخش ایفا کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی ادامه داد: بازخورد کار فرهنگی در زمان کوتاه مدت احصا نمی‌شود. در مدارس به‌نظر می‌رسد این جلسه را در رفتار کار عملیاتی در مدارس داشته باشیم و سطح سیاست‌گذاری این جلسات را به میدان برسانیم. میزان پوشش اقلیمی و محیطی را داشته باشیم. از جایی که تولید محتوا می شود تا بهره مندی که دانش آموز و والدین دارد مهم است اما می‌دانیم کار رسانه‌ای بسیار هوشمند است و در صورتی محقق می‌شود که بتوانیم با یک سناریو کار رسانه‌ای انجام دهیم و دارای ابعاد و جوانب ویژه باشد تا فرزند و والدین بتوانند موضوع را از طریق رسانه و فضای مجازی دریافت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اعتیاد یک بلیه است، گفت: فرقی نمی‌کند سن و سال افرادی که گرفتار می‌شوند چقدر باشد. به‌نظر می‌رسد که دایره این موضوع آنقدر گسترش پیدا کرده که به سنین مختلف رسیده است. مراکزی داریم که سقر سنی یکی از اهداف اصلی ما است که چگونه آنها را سم‌زدایی کنیم و به چرخه زندگی برگردانیم. بنابراین این همه حساسیتی که وجود دارد باید راهبرد عملیاتی برای برنامه‌ها داشت.

قادری تاکید کرد: بخشی از بیلبوردهای شهری و اماکن عمومی را باید به فضای پیشگیرانه اختصاص دهیم و دستگاه‌ها ولو با یک بروشور باید اقداماتی را انجام دهند. اگر بشود گروه‌های سیار را در محیط‌ها و اماکن داشته باشیم مبتنی بر اقدامات راهبردی باشد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور بر موضوع بهداشت روان در کنار موضوع پیشگیری تاکید کرد و از مسئولان حاضر در جلسه خواست هرچه می‌توانند منابع مالی و غیرمالی دستگاه‌های خود را پای کار بیاورند تا برنامه و راهبرد عملیاتی برای سال آینده مردم داشته باشیم.

وی تاکید کرد که آخرین جلسه کمیته فرهنگی - پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر تا پایان سال برگزار خواهد شد.

در حاشیه این جلسه، از پوستر کارزار مذکور رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار